Alior Bank: klienci mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej

Alior Bank: klienci mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej
Fot. Alior Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Alior Banku wprowadził mojeID, czyli zdalne potwierdzanie tożsamości, rozwiązanie dostarczane przez KIR, dla usług publicznych.

mojeID dla usług komercyjnych w Alior Banku działa od sierpnia. Klienci banku zyskali możliwość całkowicie zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż jak: ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.

– Obecnie rozwiązania takie jak mojeID stają się nieodłączną usługą każdego banku, który digitalizację stawia za jeden z kluczowych elementów swojego rozwoju. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, a tym samym uproszczenie codziennych spraw. Dlatego rozszerzenie wykorzystania mojeID w usługach administracji publicznej było dla nas obowiązkowym krokiem w podniesieniu innowacyjności oferty – mówi Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking Alior Banku.

Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank

Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl, praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.

Czytaj także: Alior Bank: klienci załatwią szybciej swoje sprawy dzięki mojeID od KIR >>>

mojeID staje się coraz powszechniej wykorzystywanym mechanizmem zdalnego potwierdzania tożsamości zarówno w ramach działań online świadczonych przez komercyjnych dostawców usług, jak i w administracji publicznej.

– Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank również w sektorze publicznym pokazuje, że nasze rozwiązanie nie tylko spełnia oczekiwania klientów, ale jest także stałym elementem transformacji technologicznej partnerów KIR – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

Źródło: Alior Bank