Aktualności

Aplikacja IKO PKO BP
Z rynku finansowego

PKO BP: asystent głosowy w aplikacji IKO przeanalizuje płatności kartą u dowolnego sprzedawcy

Od 14 kwietnia użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą za pomocą Asystenta głosowego podsumować i przeanalizować swoje wydatki kartą u konkretnego sprzedawcy. Jeśli klient płacił w różnych punktach należących do jednego sprzedawcy, Asystent głosowy w IKO podsumuje te wydatki na poziomie całej sieci (np. kilka stacji paliw tej samej firmy). Analiza może obejmować różne okresy (od jednego miesiąca do roku) i wszystkie konta klienta.

wirualny obraz dłoni podpisującej piórem dokument
Artykuły

SIGNIUS rozpoczął współpracę z DomData i wprowadza e-podpis do aplikacji biznesowych

SIGNIUS S.A. – właściciel platformy SIGNIUS Professional do zdalnego podpisywania dokumentów oraz weryfikacji tożsamości nawiązał współpracę z DomData – dostawcą systemów informatycznych. Jej efektem jest integracja narzędzia do tworzenia aplikacji biznesowych z możliwościami zaimplementowania kwalifikowanego i zaawansowanego podpisu elektronicznego. Rozwiązanie skierowane jest do firm średniej wielkości i korporacji, poinformowała Firma.

Biznesmen przeglądający faktury i rachunki
Firma

Zaległości firm w dwa miesiące wzrosły o ponad 400 mln zł, a przez rosnącą inflację i wojnę w Ukrainie może być jeszcze gorzej

Jedna trzecia mikro-, małych i średnich firm miała w I kw. br. kontrahentów, którzy nie płacili przez co najmniej 60 dni od wyznaczonego terminu. Sytuacja wyglądała podobnie jak w poprzednich miesiącach, ale lepiej niż przed rokiem. O ile jednak w porównaniu z I kw. ub.r. zdecydowanie poprawiło się w płatnościach na rzecz transportu i przemysłu, to w handlu nadal jest bardzo źle – wynika z cyklicznego badania wśród MŚP wykonanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Inbank Polska Logo
Komentarze ekspertów

Stawki WIBOR i rentowność obligacji najwyżej od 11 lat

W ostatnich dniach rentowność polskich dziesięcioletnich obligacji skarbowych przekroczyła 6 proc. Poprzednio tak wysoki poziom widziany był w listopadzie 2011 r. Podobnie jest w przypadku stawek WIBOR, stanowiących podstawę ustalania oprocentowania kredytów. Istotna jest jednak nie tylko wysokość oprocentowania, lecz i dynamika jej wzrostu, pisze Tomasz Rzeski, Country Sales Manager Oddziału Inbank w Polsce.

„Płacę i Pomagam” ‒ eService
Bezgotówkowo

„Płacę i Pomagam” ‒ eService usprawnia zbiórkę datków na rzecz Ukrainy

eService rusza z akcją „Płacę i Pomagam”, której celem jest ułatwienie przedsiębiorcom włączenie się w zbiórki pieniężne na pomoc Ukrainie. Korzystając z autorskiego oprogramowania przygotowanego dla serii nowoczesnych terminali płatniczych Tetra, firma stworzyła funkcjonalność, która przy okazji codziennych transakcji kartowych umożliwia szybkie przekazywanie datków. Środki wpłacane za pomocą terminali eService, trafią w całości i bez pośredników na konta wybranych – sprawdzonych i wiarygodnych organizacji charytatywnych, poinformowała Firma.

makieta domu, wektor na tablicy w górę
Komentarze ekspertów

Najem mieszkania we Wrocławiu zdrożał w ciągu roku o 72 proc.

Ceny najmu rosną, jak nigdy wcześniej. Średnia kwota najmu mieszkania wzrosła w wielu miastach od 30 proc. do nawet 70 proc. Czy jest to zimna kalkulacja właścicieli mieszkań, którzy „zwęszyli okazję” i żerują na trudnej sytuacji? A może próba utrzymania rentowności najmu przy rosnących kosztach? ‒ komentarz Bartłomieja Baranowskiego, Główny analityk nieruchomości, Domimporta.pl.

STRONA 595 Z 2549