Aktualności

Ubezpieczenia
Finanse osobiste

Ubezpieczenia na życie posiada 44 proc. Polaków. Popularność polis będzie rosła

Co czwarty Polak w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń losowych wykorzysta polisę na życie. Podobny odsetek sięgnie po oszczędności, choć większość badanych ma oszczędności nie wyższe niż równowartość trzymiesięcznych zobowiązań – wynika z badań Unum Insight. Świadomość w obszarze zabezpieczania przyszłości własnej i rodziny pozostawia jeszcze dużo do życzenia. Ubezpieczenia na życie posiada zaledwie 44 proc. osób.

BankTech - Logo
Wydarzenia

Klient mój Pan? – budowanie wartości, jakości i długoterminowej relacji w dobie transformacji cyfrowej

Współczesny konsument usług finansowych oczekuje od ich dostawców bardzo wiele. Nie wystarczy już, by produkty sprawnie funkcjonowały i odpowiadały na oczekiwania klienta, kluczowe znaczenie ma również prostota i intuicyjność ich obsługi. W jaki sposób transformacja cyfrowa może pomóc bankom w kreowaniu pozytywnego doświadczenia klientów? O tym będziemy dyskutować podczas konferencji BankTech, stanowiącej część wydarzenia Horyzonty Bankowości. W tym kontekście wypowiedział się dla naszego portalu Bartłomiej Nocoń, sekretarz Rady Programowej konferencji i ekspert sektora finansowego:

Przedsiębiorca podpisujący dokumenty
Firma

Małe firmy przetrwają test przedsiębiorcy?

Ministerstwo Finansów prowadzi prace zmierzające do zmiany sytuacji jednoosobowych firm, współpracujących na stałe z tym samym partnerem. Próby regulacji tego sektora oznaczają dla niego większe obciążenia podatkowe, ale i duże wpływy do budżetu szacowane na ok. 1 mld 247 mln zł. Obniżają jednak też zdolność kredytową małych firm i ich możliwości pozyskiwania kapitału. Może to także zwiększyć liczbę upadłości firm. W I kwartale 2019 było ich 224, o 5 proc. więcej niż w I kw. rok temu.

Mężczyzna korzystający z aplikacji bankowej na telefonie
Finanse osobiste

Już 96 proc. polskich internautów korzysta z usług e-bankowości

Korzystanie z usług bankowości cyfrowej stało się już codziennością dla zdecydowanej większości polskich internautów. 96% z nich deklaruje, że z takiej oferty korzysta (lub korzystało w przeszłości), w porównaniu z 88% w 2017 r., wynika z badania Mastercard nt. bankowości online i mobilnej. Co najmniej raz w tygodniu serwisu bankowości internetowej lub bankowej aplikacji mobilnej używa natomiast 56% badanych w porównaniu z 45% dwa lata temu. Rośnie zatem liczba klientów korzystająca z cyfrowych rozwiązań, ale jeszcze szybciej rośnie częstotliwość, z jaką są one używane.

STRONA 1495 Z 2549