Rekrutacja: Doradztwo personalne dla bankowości
Banki i instytucje finansowe mają w swoich strukturach organizacyjnych wyspecjalizowane jednostki organizacyjne zajmujące się zarządzaniem zasobami ludzkimi. To zrozumiałe, że stawia się na jakość zatrudnionej kadry, bo ona przesądza o sukcesie. Stąd dba się o szkolenia i rozwój kompetencji pracowników na różnych stanowiskach. Warto zatem postawić pytanie, jakich pracowników poszukują dziś instytucje finansowe działające na naszym rynku.
Wiktor Grabarek
Jak wynika z obserwacji firm headhunterskich, czy też tych prowadzących szkolenia dla pracowników banków, większość z nich choć zmienia miejsce zatrudnienia, to nadal pozostaje w branży i często ma za sobą 10-15 lat doświadczenia na podobnych stanowiskach. Według Jacka Walkiewicza, psychologa, mówcy, trenera i mentora, który od wielu lat prowadzi szkolenia dla pracowników dużych korporacji, w tym z sektora finansowego, znaczny procent uczestników szkoleń brało już wcześniej udział w podobnych. Jak się okazuje, osoby z działów sprzedażowych banków mają za sobą wiele specjalistycznych szkoleń z zakresu sprzedaży. Znają różnorodne jej techniki i posiadają już takie umiejętności, jak radzenie sobie z trudnym klientem czy panowanie nad stresem. Takie szkolenia, choć nadal potrzebne, to już dziś za mało.
W poszukiwaniu inspiracji W korporacji, i nie tylko, pracuje się w szybko zmieniającym się otoczeniu, bo wchodzą nowe produkty lub też zmieniają się systemy IT. Umiejętność przystosowania się ma znaczenie, ale dziś od pracownika banku oczekuje się też zdobywania nowych kompetencji i kreatywności. Problemem jest to, że stanowią oni dość zamknięte środowisko. Dlatego, według Walkiewicza, coraz większym zainteresowaniem powinny się cieszyć szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, czyli takich umiejętności, jak asertywność, komunikacja interpersonalna czy odporność na wypalenie zawodowe. Również ważny jest rozwój osobisty, a dzięki temu prowadzenie bardziej satysfakcjonującego życia. Pozwala to na lepsze przystosowanie się do działania w otoczeniu biznesowym, które podlega dynamicznym przemianom. Tym bardziej że takie wysoko cenione cechy pracowników instytucji finansowych, jak dokładność czy pedantyczność, łączą się często z brakiem otwartości na większe zmiany. Dlatego specjaliści radzą wspierać rozwój osobisty pracowników przez szkolenia, a tę funkcję mogą pełnić nawet spotkania z ciekawymi ludźmi, podróżnikami itp. Trzeba pamiętać, że idee i inspiracje płyną do nas zawsze z zewnątrz.
Siłą polskiej kadry menedżerskiej zatrudnionej w bankowości jest duża kompetencja i stosunkowo młody wiek. Klientami banków są coraz młodsze osoby i pracownik musi znaleźć z nimi wspólny język. Psycholodzy zwracają uwagę na mentoring zwrotny, czyli wymianę doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnych grupach wiekowych – zarówno od starszych do młodszych, do ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI