Sondaż KIR S.A. | Jak Polacy płacą w internecie?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Płacąc za towary kupione w e-sklepach, coraz częściej zwracamy uwagę na kwestię bezpieczeństwa, a także na szybkość realizacji transakcji. Co drugi ankietowany klient banku kupuje w internecie, a płatność gotówką przy odbiorze to wciąż najczęściej wybierana forma płatności za zakupy - wynika z badania opinii zrealizowanego przez Związek Banków Polskich we współpracy z KIR.

Polska gospodarka jest jedną z najszybciej nadrabiających zapóźnienia cyfrowe w Europie. Zajmujemy szóste miejsce pod względem kompetencji w tym zakresie1 (wzrost o 74% w sześć lat; od 2008 do 2014 r.). Co prawda nie korzystamy jeszcze ze wszystkich dobrodziejstw nowych technologii dostępnych w krajach zachodnich, jednak nasz kraj odznacza się jeszcze dużym potencjałem wzrostu. W Polsce jest prawie 26 mln internatów2, a jak wynika z danych GUS, blisko 76% gospodarstw domowych ma dostęp do internetu3.

{module BanerB1}

– Coraz powszechniejszy dostęp do sieci ma wpływ na rozwój kanału e-commerce. Wzrasta liczba e-sklepów, a także wartość rynku sprzedaży on-line – mówi Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. Według „Barometru e-commerce 2016”, jego wartość w bieżącym roku ma zwiększyć się o 15% i osiągnąć 36 mld zł4. Już teraz, jak wynika z badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzonego przez TNS Polska we współpracy z KIR*, kupuje w sieci co drugi ankietowany klient banków (50%). Można się spodziewać, że z biegiem czasu, ten odsetek będzie jeszcze rósł, zwłaszcza że nasz kraj znalazł się na siódmym miejscu w Europie pod względem procentowego rozwoju sektora e-commerce5.

Wyniki dotyczące liczby kupujących w e-sklepach znajdują także potwierdzenie w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce 2016”, w którym prawie połowa wszystkich przebadanych internautów (48%) zadeklarowała, że miała już okazję zrobienia zakupów on-line6. – W sieci kupujemy już nie tylko elektronikę, książki, kosmetyki i odzież, ale także, co do niedawna wydawało się niemożliwe, artykuły spożywcze z dostawą prosto do domu. Wygoda tej formy zakupów sprawia, że kanał e-commerce notuje wzrosty – mówi Artur Wojtczuk. – Na rozwój tego sektora bezpośredni wpływ może mieć również ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI