START UP-Postaw wszystko na jedną firmę

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

150520.okladka.startup.400xBestseller na liście "New York Timesa". Diana Kander w nowatorski sposób posługuje się powieścią dla przedstawienia zasad nowoczesnej przedsiębiorczości. Po mistrzowsku używa fikcji dla zilustrowania ważnych koncepcji, jakie początkujący przedsiębiorcy muszą opanować, jednocześnie pozwalając czytelnikowi posmakować wrażeń, jakich doznają ludzie, którzy wcielają w życie jakiś zupełnie nowy projekt. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce wprowadzić na rynek nowy produkt lub założyć firmę.

Statystyki są przerażające. Przytłaczająca większość początkujących firm upada. Nawet przedsiębiorstwa finansowane przez inwestorów zewnętrznych, tych najlepszych z najlepszych, aż w trzech przypadkach na cztery ponoszą klęskę. Jak to możliwe, że przy ogromnej liczbie dostępnych zasobów i metod postępowania, opracowanych i sprawdzonych przez odnoszących sukcesy przedsiębiorców oraz inwestorów, tak niewielu osobom wiedzie się w świecie biznesu? Co można zrobić, żeby znacząco obniżyć prawdopodobieństwo rynkowej porażki?

Ta książka odpowiada na te pytania na przykładzie historii Owena Chase’a. Na podróż Owena po krainie przedsiębiorczości składają się zarówno własne doświadczenia Diany Kander w  zakładaniu firm, jak i doświadczenia wielu ludzi biznesu, z którymi pracowała w Fundacji Kauffmana.

Jeśli w ciągu najbliższych dziewięciu dni Owen Chase nie znajdzie sposobu na uratowanie swojej firmy, będzie musiał  ją zamknąć i zwolnić wszystkich pracowników. Zaciągnął już spory dług, a jego małżeństwo się rozpada. Dzięki zbiegowi okoliczności Owen bierze udział w Mistrzostwach Świata w Pokerze i stopniowo pokonuje kolejne etapy, jednocześnie zastanawiając się nad rozwiązaniem osobistych problemów. Już na początku swojej przygody w Vegas, poznaje niejaką Samanthę, piękną i tajemniczą mentorkę o rewolucyjnym podejściu do przedsiębiorczości. Sam to niewyczerpane źródło innowacyjnych pomysłów mogących ocalić jego firmę, jednak  jej sympatia do Owena może doprowadzić jego małżeństwo do katastrofy.

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę umożliwia bezpieczne poznanie, co się dzieje, gdy rozpoczynamy nowe przedsięwzięcie w niewłaściwy sposób. Pokazuje wyzwania, z jakimi przedsiębiorca musi sobie poradzić zarówno w obszarze zawodowym, jak i osobistym, aby odnieść sukces.

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę to więcej niż opowieść o wyrzekaniu się pokusy i walce o uratowanie firmy. Jest ta książka swoistą liną ratunkową rzuconą przedsiębiorcom, którzy chcą wdrożyć innowacyjny pomysł, ale nie za bardzo wiedzą jak. Zaczęli już coś nowego, ale nie mogą nabrać oczekiwanego impetu. Przedsiębiorcy, którzy radzą sobie w warunkach nowej ekonomii, swój sukces zawdzięczają stosowaniu nowej, „naukowej metody” innowacji.

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę uzmysławia, dlaczego cztery, przeczące intuicji zasady, różnią odnoszących sukcesy biznesmenów od tych, którzy tylko marzą o sukcesie.

Każdy, kto myśli o realizacji pomysłu na biznes, odnajdzie w tej książce wytyczne, jak ograniczyć wiążące się z tym ryzyko. Przestanie wciąż tylko marzyć o swoim pomyśle, tracić cenny czas i pieniądze na snucie planów na bliżej nieokreśloną przyszłość a zacznie działać w kierunku urzeczywistnienia swojej wizji.

Wybrane opinie o książce:
Nie bardzo wierzę, by ktoś trafił na książkę biznesową dla przedsiębiorców równie użyteczną, przy tym lekką i zabawnie napisaną, jak Startup. Postaw wszystko na jedną firmę. Diana Kander bardzo czytelnie obrazuje, na czym polega uruchamianie nowego przedsięwzięcia. W efekcie powstała książka, która pomaga skutecznie wprowadzić początkującego przedsiębiorcę na drogę do sukcesu.

Tony Hsieh dyrektor generalny Zappos.com oraz autor książki Delivering Happiness, numer jeden na liście bestsellerów „New Jork Timesa”

To lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce stworzyć nowy produkt lub założyć firmę. Startup. Postaw wszystko na jedną firmę przekazuje trudne koncepcje biznesowe w sposób bardzo przystępny. Pomaga czytelnikom zrozumieć znaczenie wsparcia się na modelu biznesowym. Wyjaśnia to na przykładzie wyrazistej, zapadającej w pamięć historii.

Steve Blank wykładowca na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, Uniwersytecie Stanforda, Uniwersytet Columbia i Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco

Zbyt rzadko się zdarza, by książka biznesowa była tak pełna inteligentnych rad i jednocześnie tak zabawna.

John Jantsch autor Duct Tape Marketing i Duct Tape Selling

Mało jest lektur, od których nie można sie oderwać. Diana Kander stworzyła rzecz, która łączy wciągającą historię pełną wyborów, dylematów, kompromisów i problemów, z rzeczywistymi doświadczeniami przedsiębiorcy. Dzięki narracji, ukazującej kulturę i ducha biznesu w formie opowieści o dumie, parciu do przodu i intuicji, czytelnik uczy się, jak z sukcesem postawić wszystko na jedną kartę i wejść na własną drogę przedsiębiorczości.

Ted Zoller dyrektor Center for Entrepreneurial Studies,Uniwersytet Karoliny Północnej, Chapel Hill

Gdyby było więcej takich książek jak ta, świat biznesu miałby się znacznie lepiej, a z pewnością byłby zabawniejszy. Mamy tu zachwycająco świeże spojrzenie na wymagania, jakie trzeba spełnić w podążaniu za swoją pasją – z dużymi szansami na powodzenie.

Jay Baer autor Youtility, bestsellera w rankingu „New York Timesa”

150520.diana.kander.200xDiana Kander to obdarzona niezwykłym talentem kobieta biznesu. Jest współzarządzającą Ewing Marion Kauffman Foundation, jedną z największych na świecie organizacji non profit, działającą na rzecz rozwoju  przedsiębiorczości i edukacji. Po ukończeniu studiów prawniczych w Georgetown i rezygnacji z obiecującej kariery adwokackiej założyła swoją pierwszą firmę. Obecnie, czerpiąc z własnych doświadczeń założycielki, inwestorki i wykładowczyni, opracowuje i wdraża programy szkoleniowe dla instytucji edukacyjnych i osób prywatnych.

Jako wzięta konsultantka, mistrzyni wystąpień publicznych Diana doradza i wspiera zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i szefów firm z rankingu Fortune 500. Autorka swoje zwięzłe i sugestywnie przedstawione kwestie, dotyczące startu w biznesie, podała w formie powieści. Oczywiście nie w narracji czy intrydze (z elementami romansu zresztą) leży wartość książki. Precyzyjnie sformułowane rady dotyczą kilku podstawowych zasad startu w biznesie – przede wszystkim rozpoznawania potrzeb potencjalnych klientów i zbudowania oferty w sposób rozwiązujący ich problemy. Ten nietypowy, bardzo interesujący zabieg pisarski, przykuwające uwagę narracja i użyteczna, instruktywna warstwa poradnicza książki spowodowała bardzo dobre jej przyjęcie przez publiczność czytelniczą i recenzentów prestiżowych periodyków („New York Times” i „Wall Street Journal”).

Olga Błachnio
studioemka.com.pl