Bank Zachodni WBK ma ambicję być bankiem nr 1 dla korporacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bzwbk.logo.300xBank Zachodni WBK chce być bankiem pierwszego wyboru dla korporacji. W najbliższym czasie skoncentruje się na umacnianiu pozycji w obsłudze handlu zagranicznego, aby za dwa lata mieć w portfolio większość dużych firm ze wszystkich branż. BZ WBK zamierza wykorzystać swój unikalny podwójny status: banku obecnego w całej Polsce a jednocześnie - dzięki przynależności do Grupy Santander - globalnego.

To, że Bank Zachodni WBK może konsekwentnie i skutecznie zmierzać w kierunku banku nr 1 dla korporacji pokazał już miniony rok. – W 2014 r. pozyskaliśmy prawie 500 nowych klientów. Wolumeny kredytowe w Centrach Bankowości Korporacyjnej wzrosły o 14 proc. i znacznie przekroczyły dynamikę rynku. Saldo depozytów zwiększyło się o 17 proc. r/r, podczas gdy rynek urósł o 9,4 proc. Początek tego roku był spokojniejszy, ale zakładam, że w kolejnych kwartałach umocnimy się dzięki współpracy z firmami zajmującymi się handlem zagranicznym – mówi Michael McCarthy, Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK nadzorujący Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

Bank Zachodni WBK właśnie od koncentracji na obsłudze eksporterów i importerów zaczyna realizację swojej strategii banku nr 1 dla korporacji. – Mamy jasny cel: dostarczać takich narzędzi i takich rozwiązań, aby zainteresowanie polskich przedsiębiorców zagranicznymi rynkami mogło szybko i skutecznie wchodzić w fazę realizacji konkretnych działań. Nasze możliwości w tym zakresie są unikalne w porównaniu do innych polskich banków. Bycie częścią Grupy Santander oznacza, że możemy wspierać klientów poprzez globalną sieć, która dosięga nie tylko jednego, ale wielu rynków. Co więcej, zakres pomocy, który oferujemy, wychodzi daleko poza sferę produktów – podkreśla Michael McCarthy.

Wśród pozafinansowych elementów wsparcia eksporterów i importerów Bank Zachodni WBK oferuje m.in. portal informacyjny SantanderTrade.com zapewniający kompleksową informację na temat 185 krajów, SantanderTrade Club, który umożliwia klientom uczestniczenie w szkoleniach online z zakresu poszczególnych narzędzi finansowych, regulacji prawnych i innych zagadnień, oraz daje dostęp do wirtualnych i tradycyjnych (wyjazdowych) misji handlowych i konferencji tematycznych. – W ostatnim czasie zorganizowaliśmy misje wirtualne do Hiszpanii dla branży rolno-spożywczej (owoce i warzywa) oraz do Meksyku dla branży motoryzacyjnej. We wrześniu 2014 oraz w listopadzie 2014 miała miejsce tu w Warszawie konferencja dotycząca kierunków afrykańskich – Angola i Maroko. W tych eventach wzięło udział ok. 200 firm. Regularnie zapraszamy klientów na webinaria, jesteśmy także z polskimi firmami na większości misji gospodarczych organizowanych przez MSZ i MG, ostatnio w Turcji – wymienia Jerzy Śledziewski, dyrektor Obszaru Zarządzania Strategią Sprzedażową oraz Sprzedażą Produktów Banku Zachodniego WBK. W Grupie Santander działa również International Desk, czyli międzynarodowy zespół specjalistów, którzy współpracują z klientami wkraczającymi na nowe rynki i zapewniają im niezbędną pomoc.

Flagowym projektem Banku Zachodniego WBK w zakresie promocji handlu międzynarodowego jest Program Rozwoju Eksportu, który właśnie wystartował i który Bank realizuje z partnerami merytorycznymi: Google, KUKE S.A., PwC oraz Bisnode przy patronacie Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Ministerstwa Gospodarki. Do końca tego roku w ramach programu odbędzie się 12 konferencji, przy czym projekt został zaplanowany na 3 lata. W tym czasie Bank Zachodni WBK chce przekazać wiedzę kilku tysiącom firm.

Źródło: Bank Zachodni WBK S.A.