Cyberbezpieczeństwo: Meta dołącza do kampanii społecznej ZBP

Cyberbezpieczeństwo: Meta dołącza do kampanii społecznej ZBP
Fot. stock.adobe.com / Christophe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Trwa sektorowa kampania informacyjna, której tematem jest cyberbezpieczeństwo: „Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze” zorganizowana przez ZBP we współpracy z bankami. Do kampanii aktywnie włączyła się Meta (właściciel m. in. Facebook, Instagram, WhatsApp).

W kampanii sektor bankowy zwraca uwagę na niebezpieczeństwa ze strony cyberprzestępców i na wyrabianie w sobie prawidłowych odruchów, które pomogą ustrzec się przed cyberatakami.

Zbliżający się gorący okres zakupów w sieci – Black Week, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to okres wzmożonej aktywności klientów w sieci ale również cyberprzestępców.

– Należy pamiętać, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo naszych pieniędzy. Banki – cały czas inwestując i rozwijając infrastrukturę informatyczną, zabezpieczenia transakcji, dostępy do kont itd.

Ale również klienci powinni wyrabiać sobie bezpieczne cyberodruchy – mówi dr Tadeusz Białek, prezes ZBP.

Kwestia cyberbezpieczeństwa pozostaje troską nie tylko banków. W ostatnich dniach do działań sektora bankowego dołączyła również Meta, co wzmocni jeszcze bardziej czujność osób wciągniętych w przedświąteczne zakupy.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Cyberbezpieczeństwo | Nie pomagaj się okraść

Cyberbezpieczeństwo: współpraca ZBP i Meta

– Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas najwyższym priorytetem. Cały czas szukamy nowych sposobów, aby edukować w zakresie bezpieczeństwa w Internecie, a także wzmacniać nasze zabezpieczenia przed szkodliwymi treściami.

Oszustwa wpływają negatywnie zarówno na użytkowników jak i każdy z sektorów ekonomii, dlatego ich skuteczne zwalczanie wymaga harmonijnego zaangażowania wielu podmiotów.

Kampania zainicjowana przez Związek Banków Polskich stanowi bardzo solidną platformę dla edukacji o cyberbezpieczeństwie i cieszymy się, że łącząc siły maksymalizujemy jej pozytywny wpływ na poziom świadomości o cyberbezpieczeństwie w Polsce. Przeciwdziałanie nieuczciwym działaniom to wyzwanie dla całego społeczeństwa – podkreśla Oskar Braszczyński, Government & Social Impact Partner w Meta.

Kampania odbywa się w mediach społecznościowych, portalach internetowych i w telewizjach ogólnopolskich. Zapraszamy na stronę bankiwpolsce.pl gdzie znajdą się przydatne informacje na temat najczęstszych metod stosowanych przez cyberprzestępców i sposoby jak się przed nimi bronić i nie ułatwiać im pracy.

Czytaj także: Nie pomagaj oszustom, chroń swój majątek

Źródło: BANK.pl