Bankowość i Finanse | Zatrudnienie | Zawód bankowiec wciąż brzmi dumnie
Bank jest instytucją skupiającą ekspertów cenionych na rynku pracy, wbrew pozorom nie tylko samych bankowców. Ścieżek rozwoju w tym segmencie jest przecież znacznie więcej. Można zdobywać doświadczenie i rozwijać się choćby w dziale IT, prawnym, marketingu, kontrolingu, administracji i wielu innych. Instytucje finansowe, jako cenieni pracodawcy, poszukują zarówno pracowników z wieloletnim stażem, jak i młodych talentów – osób zaangażowanych, nastawionych na współpracę, otwartych na zmianę oraz pełnych inicjatywy.
Kim w tej chwili jest bankowiec?
Jeśli określamy tak kogoś, to o jakim zawodzie mówimy? Odpowiedź na to pytanie próbuje znaleźć Anna Twarowska, kierująca Zespołem Badań i Doskonalenia Doświadczeń Klientów w Departamencie Jakości Banku Millennium. Według niej, wizerunek bankowca – urzędnika, który wpłaca i wypłaca pieniądze, dawno przeszedł do historii. W dynamicznie zmieniających się uwarunkowaniach rynkowych mamy do czynienia z szerokim i ciągle rozwijającym się zasobem kompetencji pracowników banków. To m.in. specjaliści i eksperci pracujący z klientami na co dzień, ale i fachowcy w zakresie projektowania i rozwoju aplikacji oraz innych narzędzi i systemów IT. To również całe grono specjalistów od produktów i marketingu, z bardzo szerokimi kompetencjami komunikacyjnymi. To wreszcie – co niezbędne w nowoczesnej organizacji bankowej – pracownicy z kompetencjami badawczymi i analitycznymi, którzy zasilają ją wiedzą na temat trendów czy opinii klientów o produktach i usługach.
– Biorąc pod uwagę zmiany w obszarze stanowiskowym, ciągłej zmianie podlega także ocena zawodu bankowca, czy też „osoby pracującej w banku na określonym stanowisku” oraz rozumienie związanego z nim prestiżu. W miarę jak pokolenie Z zaczyna wkraczać na rynek pracy, eksperci i młodsi pracownicy twierdzą, że za prestiżową pracę czy stanowisko uważa się takie, które „poprawia życie” pracownika – wyjaśnia Anna Twarowska.
Dane, zaprezentowane przez LinkedIn w kwietniu ub.r., dotyczące ponad 7000 pracowników z całego świata, zweryfikowane przez BBC Worklife, potwierdzają, że dla 64% przedstawicieli pokolenia Z z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Irlandii olbrzymie znaczenie ma respektowanie przez pracodawcę wspólnych reguł. – Wartością, z którą coraz mocniej utożsamiają się ludzie jest ekologia. Na tym polu sektor bankowy odgrywa i odegra kluczową rolę ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI