Raport Specjalny | Bankowość Lokalna | Edukacja ekonomiczna po sąsiedzku

Raport Specjalny | Bankowość Lokalna | Edukacja ekonomiczna po sąsiedzku
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bankowość spółdzielcza odgrywa istotną rolę w rozwoju lokalnych społeczności, wspierając małe i średnie przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolne i zaspokajając potrzeby bankowe klientów indywidualnych. Nie do przecenienia jest również zaangażowanie banków w promowanie edukacji ekonomicznej i podnoszenia świadomości finansowej okolicznych mieszkańców.


Jan Bolanowski

Banki lokalne, działając blisko społeczności, mają unikalną możliwość prowadzenia edukacji finansowej w sposób dostosowany do potrzeb swoich klientów. Dzięki osobistym relacjom z nimi, pracownicy banków są w stanie lepiej rozpoznać i zrozumieć specyfikę lokalnych rynków, potrzeby mieszkańców i wyzwania, przed którymi stoją lokalne społeczności. Pozwala to również na włączenie się w edukację finansową jako znany, wiarygodny i godny zaufania partner.

Zadanie długoterminowe

Dla bankowości spółdzielczej edukacja finansowa to jedno z najbardziej wdzięcznych, długoterminowych zadań. Oferowanie lokalnej społeczności, w tym szczególnie dzieciom i młodzieży, edukacji finansowej i doradztwa, to jednocześnie inwestycja we własny biznes banków spółdzielczych. Kształtujemy postawy przyszłych i dzisiejszych klientów. Takie działania podnoszą poziom świadomości finansowej oraz umiejętności zarządzania finansami – podkreśla Roman Szewczyk, rzecznik SGB-Banku SA.
Banki lokalne mają też wyjątkowe możliwości dopasowania treści programów edukacyjnych do zainteresowania i bieżących potrzeb swoich klientów.

Społeczności lokalne wykazują duże zapotrzebowanie na edukację ekonomiczną, która jest dostosowana do ich specyficznych warunków i potrzeb. W kontekście globalnych wyzwań, takich jak rosnące zadłużenie gospodarstw domowych czy niska świadomość na temat oszczędzania na przyszłość, edukacja ekonomiczna staje się nieodzownym elementem wsparcia lokalnych społeczności. Banki spółdzielcze z Grupy BPS, działając po sąsiedzku, oferują konkretne narzędzia i materiały edukacyjne, które pomagają mieszkańcom małych miejscowości zrozumieć zasady finansowe i zastosować je w codziennym życiu – wyjaśnia Agnieszka Chrobot z zespołu komunikacji Banku BPS. – Krokiem ku demokratyzacji finansów i zwiększeniu finansowej świadomości społeczeństwa jest też nasza inicjatywa „Prosty język. Ma się rozumieć!”, promująca zastosowanie prostego języka w dokumentach, ulotkach czy na stronach internetowych banku – dodaje.

Programy i projekty

Jednym z kluczowych projektów z zakresu edukacji finansowej prowadzonym przez Grupę BPS jest funkcjonujący od 12 lat program TalentowiSKO. Program skierowany do uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych wprowadza młodych ludzi w świat finansów, przedsiębiorczości i oszczędzania. W ramach programu szkoł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK