500 mln wpisów dziennie na Twitterze, 300 mld miesięcznie na Facebooku
Każdy wpis to informacje o zachowaniach i upodobaniach użytkowników. Nic dziwnego, iż jest to obszar zainteresowania przemysłu, banków i handlu. Już nie tylko największe firmy, ale także sektor MŚP może korzystać z "Big Data" wystarczą dobre pytania i odpowiednie informacje do analizy.
Rynek Big Data w roku 2015 pięciokrotnie zwiększy wartość w stosunku do roku 2012, szacuje się, iż będzie to 48mld dolarów. Zawrotne tempo zwrotu ilości danych wymaga nowych narzędzi i metod analitycznych.
Analiza danych pozwala przewidywać popyt, sprzedaż, podnosić marże. Na świecie korzystają z takich rozwiązań m.in. Amazon, Google czy Ebay. Allegro rozwija systemy rekomendacyjne produktów, którymi klient może być zainteresowany. Banki również dopasowują swoją ofertę na podstawie podejmowanych w Internecie kroków przez klienta.
Im więcej użytkowników tym więcej danych do porównania – to plus dużych firm. Dzięki przetwarzaniu danych w czasie rzeczywistym sukces jest gwarantowany. Co ważne Big Data jest coraz bardziej dostępna dla małych i średnich firm, nie wiążę się z ogromnymi kosztami.
Jak w każdej innej sytuacji należy pamiętać, że Big Data nie rozwiąże wszystkich problemów. Trzeba znać swoje potrzeby biznesowe, inwestycja dużych pieniędzy w narzędzia analityczne nie zawsze gwarantują sukces. Należy przeanalizować dane, które firma już posiada i stopniowo je uzupełniać o dane z portali społecznościowych w razie potrzeby.
Na podstawie: Deloitte oraz Allegro