Santander Bank uruchamia One Trade Portal dla firm, pierwsza taka platforma w Polsce

Santander Bank uruchamia One Trade Portal dla firm, pierwsza taka platforma w Polsce
Fot. stock.adobe.com/monticellllo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
One Trade Portal to pierwsza tego typu bankowa platforma w Polsce, która dostarcza klientom firmowym prosty i wydajny sposób zarządzania produktami finansowania handlu zagranicznego oraz produktami bankowości transakcyjnej. One Trade Portal zapewni wielu firmom dostęp do wybranych produktów i usług, z których do tej pory mogły korzystać wyłącznie największe korporacje.

Platforma One Trade Portal wykorzystuje przewagę konkurencyjną, jaką Grupie Santander daje bieżąca współpraca i wymiana know-how między bankami działającymi w ramach Grupy na różnych rynkach, w tym m.in. w Polsce, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Ameryce Północnej i Południowej. Powstałe narzędzie zapewnia płynną i wygodną obsługę zarządzania produktami finansowymi dla klientów lokalnych jak i działających w ramach międzynarodowych grup kapitałowych.

Usługi GPI Tracker oraz Instant Account Information

Już teraz na platformie przedsiębiorcy mogą korzystać z usługi GPI Tracker oraz Instant Account Information (IAI). Pierwsza z nich umożliwia sprawdzanie statusu płatności wysłanej poprzez sieć  SWIFT. Dzięki GPI Tracker można na bieżąco sprawdzać m.in. przebieg płatności, czas jej realizacji czy opłaty jakie są pobierane przez poszczególne banki realizujące daną transakcję. Zaletą tego rozwiązania jest możliwości śledzenia w bardziej przejrzysty sposób płatności na każdym jej etapie – od chwili przesłania zlecenia do potwierdzenia realizacji płatności. Usługa GPI Tracker jest świadczona w bankach, które przystąpiły do inicjatywy SWIFT GPI.

Czytaj także: Santander Bank Polska wprowadza nową bankowość elektroniczną dla dużych firm i korporacji >>>

Natomiast Instant Account Information (IAI) to usługa, która umożliwia dostęp do firmowych rachunków bieżących prowadzonych w Santander Bank Polska w czasie rzeczywistym, wraz z informacją o aktualnym saldzie oraz historią transakcji. Dzięki usłudze IAI klient w czasie rzeczywistym może zarządzać swoimi kontami na całym świecie np. przeliczać środki na wszystkich kontach na wybraną przez siebie walutę, grupować i szeregować rachunki według różnych parametrów, na przykład kraju, waluty lub innych wybranych kryteriów. Innowacyjność narzędzia polega na wykorzystaniu interfejsów API do przetwarzania informacje z wielu kont i krajów w najwygodniejszy dla użytkownika sposób. Możliwość podglądu rachunków zagranicznych spółek z grupy kapitałowej klienta prowadzonych lokalnie w bankach Grupy Santander zostanie udostępniona w nadchodzących miesiącach.

One Trade Portal to niezwykle wygodne i intuicyjne rozwiązanie, które ułatwi funkcjonowanie wielu firmom.

„Szczególnie tym, których główna działalność związana jest z eksportem lub importem towarów. Portal dostarcza rozwiązania i usługi takie jak GPI Tracker czy IAI, dzięki którym łatwiejsze będzie zarządzanie płatnościami czy monitorowanie ich przepływu. W kolejnych etapach platforma będzie rozbudowywana o nowe, przydatne funkcjonalności i usługi w obszarach cash management oraz trade finance” – mówi Rafał Pokora, Dyrektor Departamentu Globalnej Bankowości Transakcyjnej w Santander Bank Polska.

Planowane uruchomienie rozwiązań dotyczących finansowania handlu i kapitału obrotowego

W kolejnych fazach planowane są wdrożenia produktów biznesowych i usług umożliwiających m.in. kompleksową obsługę przelewów międzynarodowych i transakcje wymiany walut w procesie płatności. Przelewy One Trade umożliwią natychmiastowe przesłanie pieniędzy na inny rachunek w bankach Grupy Santander, a także do beneficjentów, którzy posiadają rachunki w innych bankach, w krajach w których obecna jest Grupa.

W następnych etapach rozwoju platformy Grupa Santander planuje uruchomienie rozwiązań dotyczących finansowania handlu i kapitału obrotowego. Będą to produkty Trade Finance – One Trade – np. inkaso importowe/eksportowe, akredytywy eksportowe i importowe, gwarancje. Wśród planowanych rozwiązań dot. kapitału obrotowego znajdą się m.in. globalne usługi confirmingu czy dyskonto należności. W planach jest też wdrożenie funkcji ułatwiających handel, dotyczących digitalizacji łańcucha wymiany handlowej, a także usług niefinansowych takich jak np. wyszukiwanie kontrahenta, negocjacje, zawieranie umów, logistyka czy ubezpieczenia.

Jak korzystać z platformy One Trade Portal?

Z usług w One Trade Portal może skorzystać każda firma, która jest klientem Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej lub Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej w Santander Bank Polska, posiada aktywną usługę bankowości elektronicznej iBiznes24, oraz wykupi do niego dostęp. One Trade Portal jest udostępniony na stronie internetowej, do której klient loguje się poprzez lokalną bankowość elektroniczną – iBiznes24 z zastosowaniem mechanizmu SSO (Single Sign On). Po zakończeniu procesu implementacji klienta i wskazanych użytkowników platformy, na pulpicie iBiznes24 pojawi się aktywny baner o nazwie „One Trade Portal”. Po jego kliknięciu, użytkownik zostanie przekierowany na platformę One Trade Portal.

Źródło: Santander Bank Polska