Kto korzysta z assistance?

awaria.samochodu.01.250x167Według Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance najbardziej użyteczną usługą w ramach assistance domowego (74 proc. wskazań) jest pomoc specjalisty od napraw, gdy coś się popsuje.

Najczęściej klienci potrzebowali assistance, gdy awarii uległ sprzęt RTV i AGD (41 proc.), dalej były interwencje hydraulika (32 proc.), elektryka (7 proc.), informatyka i ślusarza (po 6 proc.). Panowie częściej naprawiają usterki samodzielnie (44 proc.), choć niemal co trzeci korzysta z usług assistance domowego. Panie w większości proszą o pomoc partnera, małżonka lub innego członka rodziny (59 proc.). Co dziesiąta Polka usuwa usterkę samodzielnie lub korzysta z pomocy assistance domowego.

Assistance domowe to najczęściej dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (70 proc.), a także do produktów bankowych (29 proc.) takich jak: konto, karta kredytowa czy kredyt. Jak deklarują badani w 49 proc. usługi te dodawane są nieodpłatnie.

Źródło: PIU