Debiut InPostu na giełdzie w Amsterdamie: kurs wzrósł o 18,8 proc.
W ofercie publicznej InPostu sprzedanych zostało 175 mln akcji spółki, stanowiących 35 proc. kapitału, po cenie 16 euro za jedną akcję. Przedział cenowy wynosił 14-16 euro. Wartość oferty wyniosła 2,8 mld euro.
Jak podał InPost, w ramach opcji dodatkowego przydziału oferta może zwiększyć się do 201,25 mln akcji, stanowiących łącznie 40,25 proc. kapitału.
Wysoki popyt na akcje
InPost poinformował w komunikacie, że popyt na akcje ze strony światowych inwestorów instytucjonalnych był wysoki, a zapisy przy cenie 16 euro wielokrotnie przekroczyły liczbę oferowanych akcji.
Oferta spółki rozpoczęła się 21 stycznia i miała pierwotnie potrwać do 28 stycznia, ale w powodu znaczącego popytu ze strony inwestorów, została skrócona do 26 stycznia do godz. 15.00.
Czytaj także: InPost skrócił ofertę publiczną i przyspieszył debiut na giełdzie w Amsterdamie >>>
Przedział cenowy w IPO InPostu wynosił 14-16 euro za akcję, co implikowało kapitalizację rynkową na poziomie 7-8 mld euro. Oferta obejmowała 175 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.
InPost rozważa ekspansję we Francji, Hiszpanii i we Włoszech
Grupa zamierza kontynuować rozwój w Wielkiej Brytanii oraz rozważa ekspansję we Francji, Hiszpanii i we Włoszech. W Wielkiej Brytanii InPOst ma 1.134 paczkomaty, a we Włoszech 350 paczkomatów.
InPost ma sieć ponad 10.000 paczkomatów w Polsce i współpracuje m.in. z Allegro. Na koniec 2020 roku grupa miała łącznie 12.254 paczkomaty.
Przychody InPostu po trzech kwartałach 2020 roku wzrosły do 1,67 mld zł z 832,5 mln zł rok wcześniej. Operacyjna EBITDA zwiększyła się do 635,6 mln zł z 230 mln zł przed rokiem.