Wyniki finansowe Aviva Polska w I półroczu 2013 roku

aviva.02.250x“Wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2013 roku stanowią dobrą informację dla klientów i akcjonariuszy grupy Aviva w Polsce.

Na szczególną uwagę zasługuje wzrost wartości nowego biznesu. Ten wskaźnik dowodzi, że skutecznie sprzedajemy nowe ubezpieczenia na życie, a także produkty emerytalne i inwestycyjne poprzez wszystkie kanały dystrybucji. Wartość nowego biznesu wzrosła o 13,5%, co jest sukcesem w warunkach spowolnienia gospodarczego.

Kontynuujemy wysiłki zmierzające do dalszego zwiększenia wartości nowego biznesu. W tym celu rozwijamy nasze zaangażowanie w bancassurance, rekrutujemy nowych doradców ubezpieczeniowych do własnej sieci sprzedaży, dostosowujemy nasze polisy na życie i zdrowotne do potrzeb klientów i kładziemy duży nacisk na sprzedaż ubezpieczeń grupowych.

Bardzo ważnym przykładem z ostatnich dni jest przedłużenie do 2033 roku umowy o strategicznej współpracy w zakresie bancassurance z Bankiem Zachodnim WBK. Dzięki niej zyskujemy dostęp do 4 milionów klientów banku poprzez sieć 900 placówek wzmocnioną po połączeniu BZ WBK z Kredyt Bankiem.

O dobrej sytuacji finansowej grupy w Polsce świadczy też dyscyplina kosztowa i nasza zdolność do generowania pozytywnych przepływów pieniężnych oraz zysków. Koszty operacyjne grupy w I półroczu 2013 roku były o 15,6% niższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Aviva utrzymuje stabilną pozycję wśród liderów rynku ubezpieczeń na życie. W pierwszym półroczu 2013 roku zebrała 891,1 mln zł składki brutto i wypłaciła klientom 767,6 mln zł z tytułu świadczeń ubezpieczeniowych oraz wypłat wartości polis.

Kontynuujemy też zyskowny wzrost w ubezpieczeniach majątkowych, o czym świadczy poprawa kluczowego wskaźnika rentowności operacyjnej (COR) do 94.4% w pierwszej połowie 2013 roku. Zwiększyliśmy składkę brutto o 10% do 205,2 mln zł i zysk netto o18%. Naszą intencją jest dalszy rozwój ubezpieczeń majątowych, co jest możliwe dzięki zrównoważonemu portfelowi produktów (zarówno ubezpieczenia dla klientów indywidualnych, jak i dla firm) oraz zdywersyfikowanemu modelowi dystrybucji (własna sieć doradców, direct, multiagencje, brokerzy, porównywarki).

Polska jest jednym z kluczowych rynków dla grupy Aviva. Z tego powodu prezentujemy nasze wyniki lokalne w zmienionej formie, uwzględniając te same parametry, które ogłasza spółka-matka Aviva plc i inne czołowe międzynarodowe firmy ubezpieczeniowe. Zarazem przedstawiamy też wyniki naszych towarzystw ubezpieczeniowych w sposób zgrodny z polskimi wymogami raportowania.”

130810.aviva.01.550x130810.aviva.02.550x

Adam Uszpolewicz
prezes grupy Aviva w Polsce