Juliette Binoche przekonała Polaków do Credit Agricole

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

credit.agricole.250x54Marka Crédit Agricole osiągnęła w czerwcu historycznie najwyższy wynik rozpoznawalności wspomaganej. W ubiegłym miesiącu wyniósł on niemal 90 proc. Ponadto 50 proc. badanych uważa bank Credit Agricole za instytucję finansową godną zaufania. Osiągnięcie tak dobrych rezultatów było możliwe dzięki intensywnym działaniom marketingowym, prowadzonym od momentu debiutu marki na polskim rynku bankowości detalicznej we wrześniu 2011 roku.

Credit Agricole założył w przyjętej na lata 2011 – 2014 strategii komunikacyjnej osiągnięcie wspomaganej rozpoznawalności marki ma stabilnym poziomie około 70 proc. W realizacji tego celu bank od początku wspiera Juliette Binoche, która została jego ambasadorem. Kolejne badania, prowadzone cyklicznie od 2011 roku, potwierdzają słuszność tej decyzji. Najnowsze – przeprowadzone przez ARC Opinia i Rynek – pokazują, że aż 43 proc. respondentów pamięta reklamy banku, a udział w nich francuskiej zdobywczyni Oscara jest bardzo pozytywnie odbierany.

O tym, że osiągnięcie rozpoznawalności na poziomie założonym w strategii banku, jest możliwe, świadczą wyniki kolejnych badań postrzegania marki. Pod koniec września 2011 roku tylko niecałe 1,5 proc. respondentów wymieniło nazwę Credit Agricole Bank Polska wśród znanych im banków, podczas gdy w czerwcu 2013 roku już 18 proc. respondentów spontanicznie kojarzyło markę. Również wspomagana świadomość marki stale rośnie. W sierpniu 2011 roku – zanim Credit Agricole ruszył z kampanią wizerunkową –  20 proc. ankietowanych potwierdziło znajomość marki. Tymczasem już po niecałych dwóch latach obecności na rynku, wspomagana rozpoznawalność osiągnęła poziom bliski 90 proc.

Jak podkreśla Jędrzej Marciniak, członek zarządu ds. marketingu banku Credit Agricole: Rebranding w przypadku naszego banku dotyczył nie tylko aspektów wizualnych, ale przede wszystkim był związany ze zmianą filozofii działania – skoncentrowaniem się na kliencie i jego potrzebach, a nie – jak miało to miejsce wcześniej – na produkcie. Jednocześnie cały czas poszerzamy naszą ofertę, co pozwala nam na umacnianie pozycji banku uniwersalnego. Szczególnie istotne było dla banku dotarcie do osób młodych. Coraz więcej  przedstawicieli grupy wiekowej pomiędzy 18 a 30 rokiem życia rozważa skorzystanie z naszych produktów, a bardzo wielu z nich już skorzystało, czego przed zmianą marki nie obserwowaliśmy.

Bank na początku roku – z myślą o młodych klientach – uruchomił nową stronę Klubu Rabatowego stworzoną w technologii Responsive Web Design, dzięki czemu strona dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana. Jest to rozwiązanie szczególnie cenione przez użytkowników urządzeń mobilnych, gdyż pozwala na efektywną pracę na ekranach dotykowych oraz umożliwia szybką zmianę orientacji ekranu. Do końca roku cały serwis informacyjny banku będzie zbudowany w tej technologii. Credit Agricole odświeży zarówno grafikę, jak i treści tak, aby były one jak najbardziej czytelne dla klientów.

Jeszcze w tym roku Credit Agricole zwiększy nacisk na rozwój oferty depozytów, ale podkreśla, że nadal najważniejszym celem, jaki chce zrealizować,  jest zwiększenie liczby aktywnych kont. Trwają prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które mają dostarczyć klientom dodatkowych argumentów na rzecz wyboru Credit Agricole, i które bank wdroży w najbliższych miesiącach. Jednak szczegółów na razie nie chce zdradzać.

Badania marki Credit Agricole Bank Polska przeprowadza niezależny instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC oraz ARC Opinia i Rynek.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska