„Bezpieczne prawa konsumentów na rynku finansowym” – rusza pierwsza edycja konkursu

dlonie.02.250x166.gifRusza I edycja konkursu "Bezpieczne prawa konsumentów na rynku finansowym". Nagrodą główną w programie jest 150 000 złotych - kapitał, który zwycięzca będzie mógł przeznaczyć na sfinansowanie projektu edukacyjnego w zakresie praw konsumenckich.

Uczestnikiem może zostać każda organizacja pozarządowa działająca na terenie Polski, która do 30 września 2013 r. zgłosi projekt przedsięwzięcia i plan jego realizacji.

Organizatorem i pomysłodawcą konkursu jest Instytut Edukacji Konsumentów na rynku Kapitałowym, który od kilku lat edukuje i chroni konsumentów korzystających z usług domów maklerskich, banków, instytucji kredytowych. Fundacja reprezentuje i doradza klientom pokrzywdzonym m.in. przez firmy Amber Gold, Finroyal, Opulentia czy WGI.

Celem konkursu jest szerzenie świadomości i edukacji w zakresie praw przysługującym konsumentom i obrona przed instytucjami finansowymi i nierzetelnymi praktykami, które godzą w interesy polskich klientów.

Niedozwolone klauzule umowne, błędne porady inwestycyjne, lekkomyślne inwestycje w ryzykowne aktywa to częste praktyki wielu firm finansowych, które wprowadzają klientów w błąd powodując niekiedy utratę dorobku życia”  – twierdzi Mecenas Robert Nogacki – jeden z członków jury, właściciel Kancelarii Prawnej Skarbiec, który pro bono udziela wsparcia prawnego osobom pokrzywdzonym przez instytucje finansowe.

Jury w terminie trzech miesięcy od daty składania projektów dokona merytorycznej weryfikacji zgłoszeń i wybierze organizacje, która otrzyma dofinansowanie na realizacje swoich pomysłów.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy zgłosić projekt, opisać plan i czas jego realizacji oraz dołączyć aktualne dokumenty potwierdzające działalność organizacji. Specjaliści spośród nadesłanych zgłoszeń wybiorą projekt z największym potencjałem rozwoju. Ocenią między innymi oryginalność i odkrywcze podejście do kreacji tematu praw konsumentów na rynku finansowym, strategię komunikacyjną wśród grupy docelowej czy sposoby na zażegnanie ewentualnych sytuacji kryzysowych.

Źródło: Portal Skarbiec.biz S.A.