Co trzeci użytkownik bankowości internetowej chce korzystać z e-podpisu

Co trzeci użytkownik bankowości internetowej chce korzystać z e-podpisu
Fot. stock.adobe.com/Gajus
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Prawie jednak trzecia (28%) Polaków, którzy korzystają z bankowości internetowej jest zainteresowana e-podpisem. Z tej grupy 72% chce w ten sposób podpisywać umowy z bankiem, a 43% chce wykorzystać podpis kwalifikowany do zawierania umów na usługi medyczne, wynika z badania Kantar dla Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) i Związku Banków Polskich (ZBP).
28% Polaków, którzy korzystają z bankowości internetowej jest zainteresowana e-podpisem. Z tej grupy 72% chce w ten sposób podpisywać umowy z bankiem, a 43% chce wykorzystać podpis kwalifikowany do zawierania umów na usługi medyczne #epodpis #ZBP @KIR__pl

Z badania Kantar wynika, że liczba osób zainteresowanych dostępem do podpisu cyfrowego stale rośnie. Trzy ostatnie edycje badania, zrealizowane w latach 2018-2020 wykazały, że wśród użytkowników bankowości internetowej lub mobilnej odsetek tych, którzy chcieliby korzystać z e-podpisu wzrósł z 22% w 2018 r. do 28% w roku bieżącym, podano.

„Wśród badanych, 72% zainteresowanych e-podpisem chce w ten sposób podpisywać umowy z bankiem, a 57% – na dostawy prądu, gazu czy wywóz śmieci. Ankietowani widzą też użyteczność podpisu kwalifikowanego w kontaktach z operatorami telekomunikacyjnymi (54%) oraz ubezpieczycielami (52%). Badani chcą także wykorzystywać podpis elektroniczny do zawierania umów na usługi medyczne (43%)” – powiedziała dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR Elżbieta Włodarczyk, cytowana w komunikacie.

E-podpis umożliwia przeniesienie zarządzania dokumentacją do sfery cyfrowej

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest stosowany w Polsce od blisko 20 lat. W świetle prawa jest równoważny z podpisem odręcznym składanym w tradycyjny sposób. E-podpis pozwala uniknąć konieczności drukowania dokumentów, wysyłania ich kurierem czy ponoszenia kosztów archiwizacji. Umożliwia przeniesienie zarządzania dokumentacją do sfery cyfrowej, co nie tylko zwiększa szybkość jej przetwarzania, ale także podnosi poziom bezpieczeństwa, zaznaczono.

Czytaj także: Koronawirus: mSzafir dostępny za darmo do końca czerwca >>>

„W marcu br. wprowadziliśmy na rynek mSzafir – nowatorską wersję kwalifikowanego podpisu elektronicznego wykorzystującego technologię chmurową, która nie wymaga stosowania fizycznych urządzeń takich jak karty i czytniki. mSzafir umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych w sposób zdalny, przez internet. Rozwiązanie jest bardzo wygodne i bezpieczne. Znajduje swoje zastosowanie szczególnie teraz, w sytuacji, gdy ograniczamy do minimum kontakty zewnętrze. Co istotne, w ramach solidarności i odpowiedzialności społecznej, do końca czerwca, mSzafir w wersji do jednorazowego podpisu jest dostępny bezpłatnie” – dodała Włodarczyk.

Potencjał i użyteczność e-podpisu doceniają przedsiębiorcy na całym świecie

KIR podkreślił, że potencjał i użyteczność e-podpisu doceniają przedsiębiorcy na całym świecie. W zależności od liczby podpisywanych dokumentów i tego, czy wysyła się je tradycyjnie przez pocztę, czy np. przy wykorzystaniu usług kurierskich, przejście na system podpisów elektronicznych pozwala firmom zaoszczędzić nawet 75% wydatków ponoszonych na obsługę dokumentów.

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.

Źródło: ISBnews