Office 365 usprawnia komunikację w Regenersis

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nowe.technologie.03.250x200Blisko 1,5 tysiąca pracowników międzynarodowej firmy Regenersis po raz pierwszy w ramach swojej organizacji korzysta z jednego systemu pocztowego. Wdrożenie Office 365 w Regenersis doprowadziło do ujednolicenia komunikacji w całej korporacji. "Szacujemy, że obecne rozwiązanie pocztowe oparte o Office 365 przyniesie nam realne oszczędności rzędu 30%.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że mamy dostęp do najnowszych technologii, co pozwala nam na korzystanie z usługi na dowolnym urządzeniu, co dla firmy o naszym profilu jest niesłychanie istotne” mówi Tomasz Dyśko, Group IT Director w firmie Regenersis. Projekt ten to przykład jak skutecznie przeprowadzić firmę z tradycyjnej, rozproszonej, nieefektywnej kosztowo komunikacji do nowoczesnego środowiska opartego o znane aplikacje dostępne w formie usług.

Poczta firmowa to dziś jedno z kluczowych rozwiązań w organizacji. Dlatego powinniśmy stawiać przed nią wysokie wymagania i nie opierać się na rozwiązaniach, które kiedyś były wystarczające. Skrojony na miarę system pocztowy oparty o usługę Office 365 zyskał uznanie klienta, bo to nowoczesna poczta odpowiadająca potrzebom współczesnego biznesu. Dodatkowo, umożliwia znaczną elastyczność i skalowalność oraz istotnie poprawiła bezpieczeństwo komunikacji w całej organizacji” – mówi Jarosław Sokolnicki, Business Development Manager w polskim oddziale Microsoft, odpowiedzialny za usługi Office 365.

Firma Regenersis Sp. z o.o. jest polskim oddziałem brytyjskiej korporacji Regenersis PLC, która posiada 16 oddziałów regionalnych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Polsce, Szwecji, a także w Rumunii, Rosji, Turcji, USA, RPA, Hiszpanii, Meksyku i Argentynie. Regenersis jest wiodącym dostawcą profesjonalnych usług serwisowych dla wielu czołowych marek z rynku elektroniki użytkowej – głownie w sektorze telefonii komórkowej. Działania Regenersis polegają na zaawansowanym wsparciu technicznym, a w szczególności na serwisie urządzeń, a także na prowadzeniu specjalnych programów obejmujących wymianę urządzeń lub ich odnowienie. Specyfika działalności firmy decyduje o tym, że natężenie i rola komunikacji – zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej jest ogromna.

Przy tak rozbudowanej organizacji oraz stosunkowo dużym rozproszeniu geograficznym niejednolite środowisko pocztowe oparte o IMAP i Exchange stawało się coraz bardziej istotną barierą dla odpowiedniego wzrostu i codziennej pracy organizacji. Dodatkowym utrudnieniem funkcjonowania przedsiębiorstwa była praca na wymagającym już odnowienia sprzęcie, na którym zlokalizowane były serwery pocztowe.  Jednocześnie fakt zastosowania filtrów antywirusowych i antyspamowych niezależnego dostawcy – MessageLabs – generował wymierne koszty i spowalniał pracę. Różnorodne rozwiązania pocztowe skutkowały też odmiennymi domenami wewnątrz organizacji, uzależnionymi od lokalizacji geograficznej. Sytuacja ta nie wpływała korzystnie na identyfikowanie oddziałów firmy jako jednej globalnej organizacji.

Jedną z kluczowych kwestii podniesionych przez przedstawicieli Regenersis podczas ustalania potrzeb i wymogów dotyczących rozwiązania tej sytuacji był warunek stopniowego przeprowadzania migracji, co pozwoliłoby na przenoszenie kont pocztowych etapami, zachowując stabilność pracy firmy.

Z wielu powodów zależało nam, aby migracja do nowego systemu odbywała się w etapach, tak, żebyśmy mogli przygotowywać poszczególne grupy osób i zespoły do tej zmiany. Ten kluczowy warunek został bardzo dobrze zrozumiany i zaadresowany przez naszego partnera, a zaproponowane nam usługi Office 365 pozwalały go sprawnie zrealizować” – powiedział Tomasz Dyśko, z firmy Regenersis.

We współpracy z Microsoft zaproponowaliśmy rozwiązanie, w którym, w ramach jednej domeny pocztowej, współistnieć miały środowiska Microsoft Exchange on premise, czyli w tradycyjnym modelu i usługi Exchange online. Umożliwiło to realizację założonej procedury migracji i przebieg projektu zgodny z oczekiwaniami klienta” – powiedział Dominik Mostowski – inżynier rozwiązań Office 365z eOpen.

W wyniku wdrożonego projektu komunikacja w firmie Regenersis została usprawniona, zwiększając identyfikacje pracowników poszczególnych oddziałów z firmą. Współdzielona książka adresowa i kalendarze ułatwiły kontakt ze wszystkimi członkami organizacji. Nie bez znaczenia było również umożliwienie obsługi urządzeń mobilnych, a także scentralizowanie administracji pocztą grupy Regenersis.

Obserwujemy wyraźną poprawę wydajności organizacji. Chcemy dalej konsekwentnie usprawniać komunikację i współpracę w naszej firmie, aktualnie rozważamy wdrożenie kolejnej usługi Office 365 – Lync Online, która dzięki takim możliwościom jak telekonferencje, wideokonferencje czy współdzielenie pulpitu pozwoli nam osiągać jeszcze lepsze wyniki” – powiedział Tomasz Dyśko z Regenersis Polska.

Źródło: Microsoft