e-Commerce Polska prezentuje Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

zakupy.internet.250xDekalog Bezpiecznych Zakupów Online e-Commerce Polska to zbiór zaleceń, który powstał z myślą o konsumentach planujących zakupy w internecie. Dla tych, którzy już kupują w sieci, jest on przypomnieniem na co należy zwracać uwagę korzystając z oferty sklepów internetowych i platform transakcyjnych. Dekalog powstał w ramach akcji społecznej - Dzień Bezpiecznego Internetu, której partnerem jest e-Izba.

Eksperci rynku e-handlu, którzy opracowali „Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online e-Commerce Polska”, promują dbałość o bezpieczeństwo, oszczędność czasu i pieniędzy. Pragną oni przekonać niezdecydowanych konsumentów do tego, że zakupy w sieci są prostą i korzystną formą nabywania produktów oraz usług.

Dokument został stworzony przez Grupę Merytoryczną „Promocja e-Commerce”, działającą w strukturach projektu e-Izby Izby Gospodarki Elektronicznej. Dekalog powstał w ramach organizowanej przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) akcji Dzień Bezpiecznego Internetu, której partnerem jest e-Izba.

Przygotowany przez naszych ekspertów Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online to prosty przewodnik po zakupach w sieci, który ma pomóc zwłaszcza początkującemu konsumentowi osiągnąć pełne zadowolenie z tej nowoczesnej formy nabywania produktów. – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, e-Commerce Polska – W dziesięciu punktach przekazuje najważniejsze informacje o bezpiecznej procedurze robienia zakupów internetowych”.

„W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu poruszamy wiele aspektów związanych z bezpieczeństwem najmłodszych użytkowników sieci. Jednym z nich są zakupy w Internecie, których użytkownikiem stają się coraz częściej dzieci. Dlatego szczególnie ważne są inicjatywy zmierzające do poprawy bezpieczeństwa konsumentów online” – mówi Anna Rywczyńska z NASK.

Z opublikowanego niedawno raportu „Rynek E-Commerce w Polsce 2012”, przygotowanego przez zespół FACT-Finder® Polska pod patronatem powstającej e-Izby – Izby Gospodarki Elektronicznej wynika że rodzimi konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy w sieci jako korzystną formę nabywania produktów. Polski rynek e-commerce jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem tego typu w Europie, a wydatki Polaków na zakupy internetowe w 2012 roku szacowane są na 5,6 mld euro (1).

Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online

130215.dekalog.bezpiecznych.zakupow.01.848x1200
pobierz
130215.dekalog.bezpiecznych.zakupow.02.848x1200
pobierz

 

Artur Stachowiak
Specjalista ds. PR
e-Commerce Polska

(1) https://www.ecommercepolska.pl/pl/aktualnosc/582