SAS, The Heart i Mastercard organizują konkurs dla start-upów. Do wygrania 10 tys. dolarów
Dynamiczny rozwój branży bankowej i ubezpieczeniowej, rosnąca konkurencja, a tak naprawdę zmiana ekosystemu firm i instytucji oferujących usługi finansowe wymagają nieustanych innowacji w zakresie wykorzystania technologii, w tym zaawansowanej analityki. Małe firmy coraz śmielej wkraczają na ten rynek szukając wyróżników dla swojej oferty i walcząc o uwagę potencjalnych klientów. Niestety trudną do pokonania barierą okazują się być niewystarczające środki finansowe na rozwój technologii, w tym zakup odpowiednich licencji, brak odpowiedniego doświadczenia oraz bazy kontaktów.
– Z naszych obserwacji wynika, że problemem, z którym borykają się startupy jest zmonetyzowanie swojego pomysłu. Dlatego chcemy pomóc młodym firmom, oferującym rozwiązania technologiczne z zakresu finansów, zapewniając dostęp do decydentów ze świata biznesu w Polsce i za granicą. Zmiany rynkowe i nowe regulacje dają szerokie możliwości w zakresie rozwoju innowacji. Jedną z szans dla młodych firm z obszaru fintech jest dyrektywa PSD2, która w odpowiedzi na postępującą cyfryzację, zapewnia klientom szereg udogodnień, między innymi dostęp do rachunków z wykorzystaniem API – tłumaczy Artur Fros, Senior Business Solution Manager w SAS Polska.
SAS wspiera start-upy
Do udziału w konkursie SAS zaprasza firmy działające w obszarach AI driven services, Data Monetization, Open Banking i Credit Scoring które chciałyby podjąć wyzwanie stworzenia innowacyjnego rozwiązania adresującego kluczowe potrzeby biznesowe klientów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wykorzystanie narzędzi analitycznych SAS. Platforma SAS to otwarte środowisko zapewniające pełen zakres zaawansowanych funkcjonalności analitycznych, wsparcie technologii open source, w tym języków programowania, takich jak R, Lua czy Python.
Harmonogram konkursu obejmuje 2 etapy. W pierwszej części wymagane jest przesłanie opisu rozwiązania i wyzwań biznesowych, które adresuje. Należy też wskazać, w jaki sposób startup planuje wykorzystać rozwiązania SAS do zbudowania swojego rozwiązania. Drugi etap to prezentacja pomysłu przed jury złożonym z przedstawicieli SAS i The Heart.
SAS zapewni start-upom dostęp do potencjalnych klientów
Zwycięzcy konkursu mogą liczyć nie tylko na atrakcyjną nagrodę finansową w wysokości 10 tysięcy USD, która pozwoli rozwinąć ich projekt, ale również wsparcie biznesowe, w tym dostęp do obecnych klientów SAS, którym będą mogli zaprezentować swoje pomysły podczas specjalnie zaaranżowanych spotkań. Ponadto organizator konkursu zobowiązuje się zapewnić start-upom, które zajmą miejsca 1-3, darmowy dostęp do technologii SAS (w tym SAS Viya, SAS ESP, SAS Intelligent Decisioning) na okres 6 miesięcy. Istotnym wsparciem będzie również mentoring ze strony ekspertów SAS w postaci warsztatów oraz cotygodniowych konsultacji w okresie jednego miesiąca. Co więcej, trzy najlepsze startupy będą miały możliwość promowania swoich rozwiązań podczas lokalnego i globalnego wydarzenia organizowanego przez SAS.
Więcej informacji o konkursie na stronie: Startup Cup powered by SAS