Centrum usług wspólnych assistance i Concierge już w Polsce
Centra usług wspólnych stają się motorem napędowym zatrudnienia. Ocenia się, że do końca 2013 roku zatrudnienie w tego typu miejscach znajdzie nawet 100 tys. Polaków.
Polska wydaje się być idealnym miejscem na lokowanie centrów usług wspólnych ze względu na relatywnie niskie koszty pracy oraz wysoki poziom wykształcenia zatrudnionych. Co ważne centrum usług wspólnych to nie tylko księgowość, IT czy badania i rozwój. To również usługi assistance i concierge.
Inter Partner Assistance w Polsce realizuje obsługę świadczeń Concierge dla posiadaczy kart VISA Infinite z Rosji, Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Mołdawii i Ukrainy. Ekskluzywne usługi realizowane są na całym świecie od czerwca 2012 roku. Specjalnie na potrzeby wymagających Klientów stworzyliśmy zespół biegle znający język rosyjski i angielski oraz swobodnie poruszający się w realiach, które znacząco odbiegają od typowych problemów „Kowalskich”. Każdego dnia świadczymy prawdziwe usługi Concierge. Tylko od czasu do czasu zamawiamy stolik w Ritz Carlton w Londynie mówi Piotr Mazurkiewicz, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Inter Partner Assistance. Na co dzień załatwiamy to, co dla naszych wschodnich i zamożnych sąsiadów jest nieosiągalne. I tu należy się wyjaśnienie – dla zamożnych osób lista spraw niemożliwych jest bardzo krótka. Dlatego też nasza codzienność to rezerwacja budowy pełnomorskiego jachtu, zakup hotelu w jednym z krajów basenu Morza Śródziemnego czy rekomendacja zakupu prezentu dla narzeczonej za skromne 50 tys. Euro. Usługi zdobywają coraz większe grono zwolenników. Każdego miesiąca ilość telefonów wzrasta o 40%. Wymogi naszych partnerów biznesowych w zakresie jakości obsługi postawione są na bardzo wysokim poziomie – choćby czas odebrania telefonu nie może być dłuższy niż kilka sekund. Nie mówiąc już o aspekcie raportowania i badania poziomu satysfakcji właściciela kart z logo Infinite.
Usługi concierge są jednym ze strategicznych kierunków rozwoju AXA Assistance, do której należą polskie spółki Inter Partner Assistance. Dodajmy, że chodzi o prawdziwe usługi concierge, które potrafią realizować nieliczne podmioty na rynku. Grupa AXA Assistance podjęła decyzję o przejęciu brytyjskiej firmy WhiteConcierge Ltd. Od roku 1998 WhiteConcierge działał jako dostawca rozwiązań White Label dla Klientów biznesowych w 24 krajach świata, głównie w Europie.
Przejęcie WhiteConcierge to naturalny krok w rozwoju strategii rozwoju biznesu AXA Assistance, tłumaczy Piotr Mazurkiewicz. Grupa, do której należą polskie oddziały działające pod marką Inter Partner Assistance, wdraża nowa strategię globalną, która ma bezpośredni wpływ również na nasze działania lokalne. Myślę, że 2013 rok będzie rokiem zmian na rynku usług assistance i concierge w naszym kraju. Przyzwyczailiśmy się do pewnego typowego standardu w działaniu dostawców „assistance” i w naszej ocenie należy ten obraz sytuacji przewartościować.
Grupa AXA Assistance w czerwcu 2011 wprowadziła nową organizacje Międzynarodowej Sieci Medycznej. Sieć Medyczna została podzielona na 5 regionalnych HUBów: (Ameryka Północna, Francja-BliskiWschód-Afryka, Północno-Środkowo Wschodnia Europa, Morza Śródziemnego i Azji).
Inter Partner Assistance Polska odpowiada za HUB Europy Północno-Środkowej i Wschodniej. Zespół w Polsce jest odpowiedzialny za współpracę z korespondentami i placówkami medycznymi, rekrutacje usługodawców oraz jakość świadczonych w tym regionie Europy usług.
W ramach HUBa zarządzanego przez Inter Partner Assistance Polska, prowadzony jest projekt Global Medical Service Provider. Specjalnie na potrzeby tego projektu tworzona jest baza danych placówek medycznych oraz szczegółowych danych o wszystkich krajach świata. Obecnie baza ta zawiera informacje o ponad 35 000 placówek medycznych na całym świecie (dane teleadresowe, zakres działalności – specjalizacje medyczne, godziny otwarcia, ceny świadczeń medycznych, itp.) Inter Partner Assistance właśnie z Polski koordynuje powstawanie tej światowej sieci. Każdego dnia zespół GMSP analizuje i odświeża szczegóły na temat dostępnej sieci medycznej oraz gromadzi najważniejsze informacje na temat potencjalnych zagrożeń na całym świecie. WEBCORP to narzędzie informatyczne (dedykowana, profesjonalna strona internetowa zbudowana w technologii mobilnej) oparte na bazie GMSP, wspierające pracowników największych światowych korporacji w podróżach służbowych i prywatnych (ubezpieczenie podróżne).
Oprócz typowych świadczeń informacyjnych każda z osób będących pod opieką AXA Assistance w ramach ubezpieczeń turystycznych, dzięki WEBCORP, otrzymuje alerty i istotne informacje na temat krajów, w których przebywa lub do których się wybiera (np. ocena zagrożeń bezpieczeństwa, informacji i problemów zdrowotnych jakie mogą wystąpić w danym regionie świata, praktyczne informacje o środkach transportu, wymaganiach wizowych, obowiązkowych i zalecanych szczepieniach o sytuacji opieki zdrowotnej w regionie). Przekazywanie tych danych osobom ubezpieczonym jest możliwe między innymi dzięki możliwości instalacji aplikacji WEBCORP na Smartphone, dzięki czemu ubezpieczony ma łatwy dostęp do potrzebnych informacji on-line.
Stworzenie sieci placówek medycznych na całym świecie przez pracowników w Polsce jest nie lada osiągnięciem. Równie trudnym do realizacji, co obsługa zleceń Concierge na poziomie, który w Polsce nie jest praktycznie znany. Centrum usług assistance i Concierge w Inter Partner Assistance weryfikowane jest przez tysiące Klientów grupy AXA Assistance każdego dnia dodaje Piotr Mazurkiewicz.
Źródło: Inter Partner Assistance