Kampania Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca: jak szybko i bezpiecznie wejść na zagraniczny rynek?
Lubelska Fundacja Rozwoju utworzona we wrześniu 1991 r. z inicjatywy instytucji zaangażowanych w rozwój gospodarczy województwa lubelskiego, jest jedną z najdłużej działających Agencji Rozwoju Regionalnego w Europie Środkowej oraz jedną z pierwszych instytucji tego typu w Polsce. Od początku, stawiając sobie za główny cel efektywne wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego Regionu Lubelskiego, pomaga przedsiębiorcom, instytucjom otoczenia biznesu i samorządom lokalnym.
− I w ramach projektów Działu Projektów Międzynarodowych zajmujemy się przede wszystkim udzielaniem szeroko pojętego wsparcia przedsiębiorcom w wychodzeniu na rynki zagraniczne. Najpierw badamy potrzeby naszych klientów, a później oferujemy odpowiednie usługi.
Przede wszystkim pomagamy przedsiębiorcom wybrać właściwe spotkania biznesowe na targach branżowych, pomagamy jeździć na misje handlowe.
Zaopatrujemy przedsiębiorców w odpowiednią wiedzę na temat rynków zagranicznych: jak na te rynki wejść, jakie są uwarunkowania prawne, jak podpisać dobrą umowę, w jaki sposób negocjować kontrakty – wylicza Anna Krakowiak, dyrektor Działu Projektów Międzynarodowych Lubelskiej Fundacji Rozwoju.
Czytaj także: Kampania Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca. Nowe możliwości finansowania dla firm
Przedsiębiorca, który przyjdzie do LFR otrzyma pełen wachlarz niezbędnych informacji na temat wejścia na konkretny rynek, którym jest zainteresowany.
− Poza tym udzielamy także bardziej specjalistycznych usług, tzn. szeroko pojętej analizy biznesowej dla przedsiębiorców innowacyjnych, którzy również chcą nawiązać współpracę międzynarodową. I to odbywa się w ramach programu Horyzont 2020 – dodaje Anna Krakowiak.
Czytaj także: NCBR: niemal 500 milionów złotych na innowacje w mazowieckich przedsiębiorstwach