Tegoroczne Święta Bożego Narodzenia pod hasłem zdrowego rozsądku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

swieta.250x36% klientów Providenta wyda na organizację tegorocznych świąt tyle samo, co rok temu. 24% respondentów przeznaczy na ten cel mniej niż w zeszłym roku, a co czwarty zorganizuje droższą kolację wigilijną - wynika z badań przeprowadzonych przez Providenta.

Oznacza to, że w co trzecim budżecie domowym (31% respondentów) będzie musiała znaleźć się kwota od 301 do 500 zł przeznaczona na wydatki związane z organizacją świąt. Niewiele mniej, bo 28% respondentów wyłoży na ten cel od 101 do 300 zł. Odpowiednio 16% i 13% badanych zorganizuje dużo bardziej wystawne święta, wydając od 501 do 700 zł oraz powyżej 900 zł. Prawie co czwarty badany kupi upominki na kwotę nie przekraczającą 200 zł. Co piąty klient Providenta zaplanuje budżet na poziomie 201-300 zł, a 12% wyda od 401 do 500 zł.

121215.barometr.01.550x261

Siła tradycji

Upodobania konsumentów pozostają niezmienne i nadal wśród najpopularniejszych prezentów pod choinkę prym wiodą kosmetyki, których zakup zadeklarowało 28% badanych, zabawki, które wybierze 23% respondentów, odzież (11%) oraz książki (4%). Choinka, pojawi się w domach 64% badanych klientów Providenta. Osoby, które się na nią zdecydują, wybiorą tak samo chętnie drzewko żywe (36%), jak i sztuczne (31% respondentów).

121215.barometr.02.550x322

58% klientów Providenta sfinansuje święta z bieżących wpływów, a co piąty skorzysta ze zgromadzonych oszczędności. 9% respondentów zaciągnie na ten cel pożyczkę, a 11% badanych jeszcze nie wie, skąd zdobędzie fundusze na organizację świąt. „Wyniki badania wyraźnie wskazują na dużo większą ostrożność w podejściu do wydatków świątecznych. Klienci, świadomi niepewnej sytuacji gospodarczej, starają się sfinansować wydatki przede wszystkim z bieżących wpływów i oszczędności”. – mówi Małgorzata Domaszewicz z biura prasowego Providenta.

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie klientów, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych Polaków. Provident obsługuje aktualnie 834 tysiące klientów w całej Polsce, dzięki czemu wyniki badania pokazują prawidłowości i zachowania, które mogą być charakterystyczne dla Polaków o średnich i niższych dochodach (do 3000 netto na osobę).

*Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2012 roku, metodą wywiadu telefonicznego CATI, na losowej próbie 500 klientów Providenta.