Alior Bank: liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o 60 proc. w ciągu roku
„W III kwartale 2018 roku odnotowano blisko 250 tys. użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Obecnie jest to już 397,8 tys. W ciągu roku wzrost ten sięgnął 60%, a w stosunku do ostatniego kwartału 11%. W okresie od lipca do końca września ponad 147 tys. osób zalogowało się na rachunek wyłącznie za pośrednictwem kanałów mobilnych” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: Otwarta bankowość w Alior Banku jeszcze w IV kwartale 2019 r. >>>
Ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy
W tym samym okresie ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy. Z kolei suma pozostałych transakcji finansowych zrealizowanych w trzecim kwartale tego roku przez użytkowników obu aplikacji mobilnych (przelewy, płatności p2p, doładowania, automatyczna spłata kredytu itp.) wyniosła 4,5 mln, wskazano również.
Czytaj także: Alior Bank pomniejszył zysk netto o 83 mln zł w III kw. 2019 r. Efekt wyroku TSUE >>>
„Liczby te pokazują, jak bardzo rośnie popularność bankowości mobilnej Alior Banku, ale także to, jak zmieniają się zwyczaje klientów. W tej chwili w swoim smartfonie mogą zrobić naprawdę wiele, nie tylko nim płacić czy sprawdzić stan rachunku, ale także dokonać przelewu czy wziąć pożyczkę” – skomentowała dyrektor Działu Środków Powierzonych Alior Banku, która odpowiada w banku za tzw. digitalizację klientów, Wioletta Kleczka, cytowana w komunikacie.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r.