PKO BP: nadchodzi „Bitwa o Neta”, gra edukacyjna z zakresu cyberbezpieczeństwa
„Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów. W niewymuszony i atrakcyjny dla młodych sposób gra porusza ważne aspekty związane z codziennym „surfowaniem” po internecie, takie jak: jak konieczność ochrony swoich danych osobowych, instalacja programów antywirusowych na urządzeniach, czy otwieranie załączników wiadomości z nieznanych źródeł. Grający stają się adeptami Akademii Cyberbezpieczeństwa, w której zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do tego by uratować Internet. Swój wynik mogą zapisać w rankingu lub udostępnić znajomym. Zawsze jednak warto dokładnie przeczytać komunikat przed publikacją – na nieuważnych graczy czekają niespodzianki. Wraz z kolejnymi sukcesami adepta tempo rozgrywki rośnie, a w grze pojawiają się nowe plansze.
Czytaj także: PKO Bank Polski podwójnie nagrodzony za transformację cyfrową >>>
Zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii
– Naturalną konsekwencją udostępniania młodym bankowości internetowej iPKO i mobilnej – IKO jest dla nas edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa. Chcemy zwrócić nastolatkom uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii. Coraz szerszy i powszechniejszy dostęp do usług internetowych wymaga pogłębienia kompetencji cyfrowych wśród tej grupy wiekowej. Gra „Bitwa o Neta” nam w tym pomoże – mówi Aleksandra Gieros – Brzezińska, Dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji w PKO Banku Polskim.
Dzieci i młodzież w internecie
Według komunikatu CBOS („Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów z października 2018 roku) z internetu korzysta najwięcej dzieci właśnie w wieku od 13 do 15 lat (94%). Ich opiekunowie zaniepokojeni są nie tylko wydłużającym się czasem jaki nastolatki spędzają przed ekranami komputerów i smartfonów. Jedna czwarta ich obaw (wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2015) dotyczy zagrożeń związanych z bezpieczeństwem informacji i finansów podopiecznych, w tym z upublicznieniem prywatnych informacji, wykorzystaniem przez kogoś danych osobowych w sposób szkodliwy (4%).
„Bitwa o Neta” to element długofalowej strategii PKO Banku Polskiego związanej z edukacją dotyczącą bezpiecznego korzystania z Internetu. W tym przypadku, forma przekazywania wiedzy dostosowana została do gustu i sposobu konsumowania treści internetowych przez młodzież w wieku 13-16 lat, która najczęściej loguje się do sieci poszukując rozrywki (za: raport NASK „Rodzice Nastolatków 3.0). Projekt powstał we współpracy z agencją Artegence, która odpowiedzialna jest za stworzenie warstwy wizualnej gry oraz mechanizmu jej rozgrywki. „Bitwa o Neta” dostępna jest nieodpłatnie poprzez komunikator Messenger dla wszystkich, którzy pragną stoczyć walkę z „cyberzłem” i uratować internet.