Raport Specjalny. Horyzonty Bankowości 2019. Innowacje: To człowiek jest najważniejszy, a nie technologia
Czym dla pana są innowacje?
– Innowacje to bardzo modne i pojemne określenie. Najczęściej postrzegamy je przez pryzmat systemów ułatwiających życie ludziom, w sposób do tej pory niespotykany. Dla mnie innowacje nie muszą być bezwzględnie związane z technologią. Może to być nowe zastosowanie istniejącego produktu, rozwiązania czy uproszczenie, połączenie z inną usługą. Dlatego, żeby być innowacyjnym, na pewno trzeba być kreatywnym, a także szybkim w realizacji swoich pomysłów. Rynek nie śpi. Każda organizacja, która chce się rozwijać, szuka nowych rozwiązań dla klientów, partnerów czy samej siebie. Bo przecież innowacyjni powinniśmy być także wewnątrz firmy – poprzez ciągłe doskonalenie procesów, sposobów współpracy czy korzystanie z nowoczesnych narzędzi, systemów, platform, metodologii. Ważne jest także to, aby być spójnym wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Trudno zyskać wiarygodność, zaangażowanie pracowników, a docelowo efekty, jeśli firma hołduje dotychczasowym rozwiązaniom, jest skostniała, silosowa i zmianom przeciwstawia się w myśl „jest dobrze, po co robić coś inaczej”. W organizacji trzeba budować kulturę innowacyjności i promować ją. Zaangażowanie pracowników to kwestia priorytetowa. My do współpracy zaprosiliśmy przedstawicieli różnych jednostek w banku. Stworzyliśmy Unicorns Innovation LAB, który odpowiada za innowacyjną stronę naszej organizacji.
Dlaczego te innowacje są dla was tak ważne? Czy technologia ma zastępować człowieka, czy ułatwiać życie?
– Rozwój technologii pozwala coraz częściej automatyzować procesy rutynowe, powtarzalne, czyli z punktu widzenia człowieka dość monotonne, nieangażujące. I dzięki temu pracownicy mogą skupić się na zadaniach bardziej wymagających i dużo ciekawszych. To ta jasna strona coraz szerszego wykorzystania różnych technologii. Podobnie jest z klientami czy partnerami. Dziś jesteśmy w stanie dostać się do naszego konta poprzez smartfon czy komputer. W ten sposób nasi klienci realizują ponad sto tysięcy operacji dziennie. Robią to w pełni samodzielnie. Wcześniej nie było to możliwe, konieczna była wizyta w placówce. Wszyscy na tym zyskują. Klienci, bo mają więcej czasu dla siebie, bo sprawy bankowe realizują w dogodnym dla siebie momencie i miejscu. My z kolei, dzięki przeniesieniu sporej liczby prostych operacji do kanałów zdalnych, mamy więcej czasu na rozmowę z klientami, badanie ich potrzeb i dopasowywanie rozwiązań. Uważam, że nawet najbardziej zaawansowana technologia nie zastąpi kontaktu z człowiekiem. W bankowości ważne są relacje i zaufanie do doradcy, a także banku. Młode osoby, ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI