Rebranding BGŻ BNP Paribas: nowa nazwa już od 1 kwietnia 2019 r.
„W roku 2019 bank będzie koncentrował się na sprawnym połączeniu operacyjnym obu instytucji, tak by w pełni wykorzystać korzyści płynące z przejęcia. Na koniec I kwartału planowany jest rebranding sieci oddziałów Raiffeisen Polbank, połączony ze zmianą marki BGŻ BNP Paribas na BNP Paribas. Z kolei na IV kwartał 2019 r. zaplanowana jest fuzja operacyjna” – czytamy w raporcie.
„Od 1 kwietnia 2019 – BNP Paribas Bank Polska S.A.” – czytamy w prezentacji wynikowej.
Czytaj także: Bank BGŻ BNP Paribas: 360,38 mln zł zysku netto w 2018 r. >>>
Realizacja celów wynikających ze strategii „Fast Forward”
Równolegle do prowadzonego programu integracji, bank będzie również kontynuował działania zmierzające do realizacji celów wynikających ze strategii „Fast Forward”. Jej głównym założeniem jest koncentracja na kliencie oraz transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów, mające na celu przyśpieszenie rozwoju i zwiększenie rentowności, podano także.
„W ostatnich latach Bank BGŻ BNP Paribas zbudował znaczącą pozycję na rynku, wciąż jednak ma potencjał do rozwoju w głównych obszarach działalności:
* w segmencie detalicznym bank wdraża pakiet inicjatyw wspierających dalszy rozwój tego obszaru poprzez przeprojektowanie procesu obsługi klienta z koncentracją na kompleksowej obsłudze w kanałach cyfrowych, optymalizację produktywności sieci, modelu sprzedaży i obsługi zdalnej oraz wykorzystanie zaawansowanej analityki big data do lepszego odpowiadania na potrzeby klientów,
* w segmencie mikroprzedsiębiorstw bank aspiruje do bycia jednym z banków pierwszego wyboru, stawiając na stworzenie nowej ścieżki obsługi klienta oraz Value Proposition dla klientów e-commerce i startupów,
* w segmencie przedsiębiorstw bank wzmacnia swoją ugruntowaną pozycję, koncentrując się na wdrożeniu nowego Value Proposition w zakresie systemu bankowości elektronicznej, bankowości inwestycyjnej oraz rozwiązań wspierających ekspansję międzynarodową krajowych firm” – czytamy dalej.
Priorytety banku w 2019 roku
Do kluczowych priorytetów w 2019 r. należeć będzie:
* pozyskiwanie nowych klientów i wzrost liczby prowadzonych rachunków bankowych, wspierane przez rozwój kanałów cyfrowych,
* zwiększenie uproduktowienia klientów, z naciskiem na produkty wysokomarżowe i generujące przychody prowizyjne,
* dalsze podnoszenie jakości świadczonych przez bank usług,
* zwiększenie satysfakcji i zaangażowania pracowników,
* wzrost świadomości marki BNP Paribas wśród potencjalnych klientów, podano także w raporcie.
„Realizacja powyższych celów będzie wspierana przez realizowany od 2017 r. program transformacji, mający na celu zmianę organizacji głównie od strony technologicznej, zarówno w relacjach z klientem, jak też w sferze organizacji procesów wewnętrznych. Jednym z najważniejszych zadań programu jest zniwelowanie istniejącej luki technologicznej w stosunku do głównych konkurentów” – wskazano w materiale.
„Pomimo wyzwań wynikających z przyjętej strategii, jak również istniejących i potencjalnych czynników ryzyka w otoczeniu zewnętrznym, grupa pozytywnie ocenia perspektywy rozwoju działalności w najbliższych latach, licząc na wzrost skali działalności, poprawę wyników, rentowności i efektywności działania” – podsumowano.
Bank BGŻ BNP Paribas jest członkiem wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 109 mld zł na koniec 2018 r.