UOKiK: ponad 260 tys. zł kary dla BRW za wprowadzające w błąd reklamy
Spółka Black Red White to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję „Meble i dodatki bez VAT”. Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach. Zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary, podano.
Pominięcie ważnej informacji w reklamie
„Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji, jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń” – powiedział prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał, cytowany w komunikacie.
Nie pierwszy taki przypadek
To nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę – ponad 260 tys. zł. Oprócz tego spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach, podano także.
Decyzja jest nieprawomocna.
Źródło: ISBnews