Bankowość XXI wieku
Pokora i wyobraźnia. Pokora przed tym, że wyniki z przeszłości nie mówią wiele i nie powinny nam dawać spokojnego snu. A wyobraźnia musi być zbudowana na szansach, nie na zagrożeniach.
Cyfryzacja zmienia wszystko w naszym życiu – zmienia sposób w jaki pracujemy, uczymy się, wypoczywamy. Jeżeli coś zmienia nas to zmienia klientów banków w sposób radykalny i nieodwołalny. To oznacza, ze banki muszą się w sposób nieodwołalny i radykalny zmienić, aby dostosować swoje produkty, ale przede wszystkim sposób komunikacji i dystrybucji do wymagań klientów.
Zobacz i posłuchaj rozmowy na naszym kanale aleBankTV na YouTube albo na końcu artykułu |
Nie ma miejsca na ściemę, która polegała na tym, że przyrzekaliśmy jako bankowcy konta za darmo, kredyty za darmo, nie mówiąc o tym jakie są opłaty administracyjne uruchomienia kredytu, czy też jakie są zapiski drobnym drukiem licząc na to, że jeżeli klienci się zorientują, a w końcu to nastąpi, to już będzie za późno, aby się mogli wycofać.
We współczesnym świecie psychologia ludzi zmienia się w taki sposób, że nie wybaczą oni bankom jeżeli nie będą one dostarczać produktów i usług, których rzeczywiście potrzebują, a nie takich na które emocjonalnie dadzą się namówić, a później będą żałować.
Dziś zmienia się nie tylko technologia i sposób dystrybucji, ale też sposób komunikacji. To jest społeczna odpowiedzialność w prawdziwym wydaniu. Bill Gates 30 lat temu powiedział, że bankowość jest czymś, czego ludzie potrzebują, ale banki wcale nie muszą być tymi podmiotami, które te usługi dostarczają. To widać dzisiaj w dobie rewolucji fintechowej, gdzie płatności, wymiana walut, są realizowane w sposób szybszy, lepszy i bardziej przyjazny dla klientów niż w bankach. Musimy wziąć to poważnie pod uwagę, aby móc przetrwać.