Jak biznesowo wykorzystać świąteczny szał?
Minox S.A., obecna na rynku NewConnect od 10 maja 2011 r. oraz od 17 lipca 2012 r. na rynku obligacji Catalyst, zajmuje się handlem materiałami budowlanymi i wyposażenia wnętrz. Emitent prowadzi skład budowlany "Minox" - nastawiony w głównej mierze na sprzedaż hurtową oraz wielkopowierzchniowy market budowlany "Mrówka" - skupiający się na sprzedaży detalicznej, oba lokale mają siedzibę na warszawskiej Białołęce, na trasie na Nieporęt i Mazury.
Sklep samoobsługowy funkcjonuje od zaledwie dwóch miesięcy – jego uroczyste otwarcie miało miejsce 29 września 2012 r. Celem tej kilkumilionowej inwestycji było poszerzenie oferowanego asortymentu, a także dotarcie do i pozyskanie klienta indywidualnego, a co za tym idzie – zmniejszenie silnego w branży budowlanej efektu sezonowości. Działania te w efekcie mają korzystnie przełożyć się na przychody i zyski Grupy.
Zgodnie z regulaminem i dobrymi praktykami obowiązującymi emitentów, Minox S.A. w połowie listopada opublikował raport za III kwartał oraz za miesiąc październik – pierwszy, w którym nowy lokal miał szansę wpłynąć na wyniki Spółki. Wrzesień zamknęła ona z narastającym przychodem na poziomie 27,785 mln zł, co jest kwotą o 1,9 mln zł wyższą niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W kolejnym miesiącu zaś sprzedaż była o ponad 25,6 proc. lepsza niż w 2011 r., a warto zaznaczyć, że wtedy ogólna sytuacja gospodarcza postrzegana była bardziej optymistycznie.
W miesiącach zimowych, co naturalne, zainteresowanie materiałami budowlanymi jest mniejsze niż latem. Dzięki „Mrówce” Emitent jest w stanie wykorzystać szanse, jakie daje pora roku oraz jego atrakcyjna lokalizacja – w najbliższym otoczeniu sklepu powstaje wiele nowoczesnych osiedli mieszkalnych: budowane są zarówno bloki, jak i domki jedno- oraz wielorodzinne. W grudniowej ofercie marketu, w związku ze zbliżającymi się Świętami oraz Sylwestrem, pojawił się bogaty wybór tematycznych ozdób oraz akcesoriów: od bombek i lampek poczynając, na sztucznych ogniach i fajerwerkach kończąc. Poza już funkcjonującym specjalnym działem sezonowym, Minox planuje wprowadzenie w połowie miesiąca do sprzedaży świeże drzewka choinkowe.
Od dnia otwarcia „Mrówka” cieszy się niezwykłym powodzeniem, odwiedza nas wielu okolicznych mieszkańców, ale przyjeżdżają także Klienci z innych części Warszawy czy pobliskich miejscowości. Mam nadzieję, że dziękiatrakcyjnym świątecznym promocjom uda nam się utrzymać ich zainteresowanie – opowiada Tomasz Olszewski, Prezes Zarządu i współzałożyciel Minox S.A.
Źródło: NewWeb PR / www.newwebpr.pl