O efektywności w biznesie – Czwarta edycja Akademii Konica Minolta

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

121121.minolta.01.250x169"Informatyzacja drogą do zwiększenia efektywności w Twoim biznesie" - pod takim hasłem odbyła się w ostatni czwartek w podwarszawskiej Jachrance konferencja biznesowa zorganizowana przez firmę Konica Minolta Business Solutions Sp. z o.o. Celem konferencji było przedstawienie czynników wpływających na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa w zakresie druku.

Gościem specjalnym spotkania był znany polski ekonomista, przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich, Ryszard Petru. Wygłosił on wykład „Polska na tle gospodarki europejskiej”, w którym omówił i skomentował bieżącą sytuację ekonomiczną Polski i Europy, odwołując się do licznych danych makroekonomicznych. Zdaniem prelegenta dane te wyraźnie wskazują, że polska gospodarka uniknie recesji, a jedynie wejdzie w okres stagnacji ekonomicznej.

W kontekście informatyzacji zaprezentowano również wyniki badań rynku poligraficznego w Polsce. W raporcie przygotowanym przez KPMG przedstawiono cyfrowe nośniki jako szansę na rozwój całego sektora poligraficznego w Polsce. W dalszej części spotkania skupiono się na zwiększeniu efektywności w biznesie poligraficznym. W tym kontekście dr Mariusz Trojanowski z Uniwersytetu Warszawskiego poruszył kwestię wykorzystania nowych technologii w komunikacji marketingowej. Na zakończenie konferencji dr Ewa Banachowicz, Dyrektor ds. Rozwoju Konica Minolta, poprowadziła dyskusję panelową dotyczącą obszarów wzrostów efektywności przedsiębiorstwa. W debacie głos zabrali Dariusz Szlaski współwłaściciel Drukarni i Wydawnictwa Piktor s.c., Mariusz Sosnowski, Prezes Infosystems, lidera w dziedzinie wdrażania nowych rozwiązań dla branży poligraficznej, Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych Konica Minolta, Jacek Bajger, przedstawiciel KPMG.

121121.minolta.02.250x168Ważnym elementem konferencji była również część warsztatowa, podczas której zaprezentowano nowe rozwiązania, które  Konica Minolta chce zaoferować swoim klientom. w nowym roku. Oprócz bogatego portfolio urządzeń produkcyjnych, zaprezentowano najnowszą ofertę  oprogramowania i usług dla biznesu. Najważniejszym punktem tej części konferencji była zapowiedź nowej usługi dla biznesu – Digital 1234, programu rozwoju przedsiębiorstw stworzonego przez Konica Minolta. Program ten przeznaczony jest dla branży poligraficznej, a jego celem jest optymalizacja działalności biznesowej poprzez zmniejszenie kosztów, zwiększenie produktywności oraz wprowadzenie nowych usług, aby finalnie uzyskać większy zysk z działalności przedsiębiorstwa. Program skupia się na potrzebach klientów, proponując konkretne wdrożenia opierające się na takich rozwiązaniach, jak Web To Print czy też na zaawansowanym oprogramowaniu do automatyzacji procesów druku.

W tym roku w konferencji biznesowej Konica Minolta, oprócz przedstawicieli branży poligraficznej, wzięli udział zaproszeni goście reprezentujący inne branże. Zapoznali się oni z rozwiązaniami centralizacji procesów druku oraz przede wszystkim poznali korzyści z nich wynikające, jak np. centralna produkcja faktur i listów przewozowych. Tego typu rozwiązania nie tylko pozwalają na uproszczenie procedur w firmach, ale także umożliwiają na realną optymalizację kosztów.

W konferencji wzięło udział 220 gości – ekspertów, przedstawicieli biznesu oraz dziennikarzy.

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.