2000 osób skorzystało z programu dobrowolnych odejść Poczty Polskiej

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

120823.baranowski.zbigniew.01.250x141Zapowiadacie restrukturyzację Poczty Polskiej. Czy Poczta pożegna kilkadziesiąt tysięcy pracowników. Jaki będzie klucz tych zwolnień? Czy to będzie oznaczało też zamykanie nierentownych placówek w małych miejscowościach?

Wrócę tutaj jeszcze raz do strategii Poczty Polskiej do 2015 roku, która główny akcent kładzie przede wszystkim na poszukiwanie nowych obszarów i źródeł dochodu, bo od tego zależy skala i wielkość ewentualnej restrukturyzacji. My nie zaczynamy analizy od tego, ilu pracowników należałoby ewentualnie zwolnić, ale najpierw staramy się znaleźć pracę dla jak największej grupy osób – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Wiadomo też, że zmiany na rynku pocztowym, rozwój nowoczesnych technologii, powodują, że nie dla wszystkich osób w Poczcie wystarczy pracy. Dla osób, które będą musiały ze spółki odejść Poczta Polska zaplanowała programy wspierające. Przypomnę, że w tym roku po raz pierwszy w historii uruchomiliśmy program dobrowolnych odejść, którego celem jest zminimalizowanie negatywnych skutków społecznych tego procesu. Skorzystało z tego programu ponad 2000 osób. To jest kierunek działań, czyli przede wszystkim szukanie nowych możliwości i źródeł dochodu. Potem dopiero analiza dotycząca potrzebnych firmie zasobów – dodaje Zbigniew Baranowski.

Zobacz wypowiedź w wersji video: tutaj.

Źródło: CAMIDO