Bank BPH z nową aplikacją do zarządzania finansami osobistymi
Bank BPH udostępnił klientom indywidualnym nową funkcję bankowości internetowej - Asystenta Finansowego. Asystent pokaże klientom Banku na przejrzystych, kolorowych wykresach, jakimi środkami dysponują, na co je wydają i jak mogą zaplanować swój budżet. Aplikacja przygotowana dla Banku BPH przez Comarch należy do innowacyjnych rozwiązań PFM (Personal Finance Management), które w nadchodzących latach zmienią oblicze bankowości internetowej na całym świecie.
Analitycy firmy Gartner, zatrudniającej ponad tysiąc analityków i konsultantów w ponad 80 krajach, która bada branżę IT, przewidują, że w ciągu najbliższych dwóch lat banki pod wpływem konkurencji i oczekiwań klientów będą musiały udostępnić użytkownikom bankowości „całościowy obraz ich sytuacji finansowej, który pomoże im efektywniej analizować wydatki”.
W raporcie opublikowanym pod koniec ubiegłego roku przez Gartner, Comarch został wymieniony wśród czterech firm na świecie oferujących moduł zarządzania finansami osobistymi w bankowości elektronicznej i mobilnej.
Asystent Finansowy Banku BPH został wyposażony w zaawansowany mechanizm automatycznego kategoryzowania transakcji, dzięki któremu klient Banku od razu widzi na wykresie, ile i na co wydał oraz jaka kategoria wydatków pochłania największą część jego budżetu. Mechanizm automatycznie uczy się, jak kategoryzować poszczególne transakcje zgodnie z preferencjami konkretnego klienta tak, by na przykład, kawa kupowana na stacji benzynowej w drodze do pracy nie trafiała do kategorii „paliwo”. Asystent pomaga także w prosty sposób wyszukiwać transakcje, bez względu na to, na którym koncie miały miejsce i czy dokonano ich przelewem, czy kartą.
W raportach, poza strukturą swoich wydatków, klienci zobaczą też zestawienie przychodów i wydatków w wybranych przedziałach czasowych. W kontrolowaniu budżetu pomogą limity: jeśli użytkownik postanowi, że ograniczy stołowanie się na mieście na rzecz posiłków w domu, limit nałożony na wydatki w barach i restauracjach będzie sumował transakcje i ostrzeże przed przekroczeniem założonej kwoty wydatków.
– Klienci banków chętnie korzystają z rozwiązań PFM, bo dają im one maksimum cennych informacji przy minimalnym zaangażowaniu. Dane przetwarzane są automatycznie, a sposób korzystania z PFM jest intuicyjny i nie wymaga dodatkowych instrukcji – mówi Anna Płowiec-Wandas, Business Solutions Manager w Comarch SA. – Natomiast dla banków, PFM to nowy, skuteczny kanał sprzedaży, dzięki któremu mogą zaoferować klientom dokładnie takie produkty, jakie są im potrzebne w danym momencie życia, w określonej sytuacji finansowej.
Źródło: Comarch SA.