Aktualności: Kup Pan auto

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kf.2009.d1.foto.04.a.150xPoczątek roku to okres, podczas którego warto pomyśleć o kupnie samochodu. Dealerzy kuszą obniżkami cen aut z rocznika 2008. A fatalna sytuacja na rynku motoryzacyjnym skłania ich do większych niż w poprzednich latach upustów.

Adam Pauker

Przyjrzyjmy się zatem, jakie obniżki proponują producenci samochodów najbardziej popularnych na polskim rynku. Warto zwrócić na to trochę uwagi. Upust z pozoru bowiem wyglądający na atrakcyjny może okazać się nie lada pułapką.

Skoda

 

Skoda Octavia

W salonach tego producenta samochodów (będącego własnością VW) obniżki wynoszą od 2 do 13,5 tys. zł. Tutaj obowiązuje zasada, że im niższe ceny oficjalne (cennikowe), tym upust kwotowo skromniejszy. Gdy policzymy jednak procentowy udział obniżki w cenie katalogowej, sytuacja się odwraca – mimo mniejszej zaoszczędzonej kwoty więcej zyskamy w przypadku kupna tańszego samochodu.

I tak gdy w grę wchodzi większość modeli Fabii (Greenline i Sportline) upust wyniesie zaledwie 2 tys. zł. Podstawowa wersja Fabii Greenline wynosi 53 tys. 600 zł. Zatem upust stanowić będzie zaledwie niecałe 4 proc. Studiujmy dalej. Gdy w grę wchodzi bardziej luksusowy model Octavia, ceny zostały obniżone od 10,5 do 13,5 tys. zł. Najmniejszą kwotę można utargować w przypadku modelu Classic z silnikiem 1,4 (80 KM). Jej cena katalogowa wynosi 52 tys. 300 zł, zatem w ujęciu procentowym upust wynosić będzie 20 proc. To całkiem pokaźna obniżka.

Większą kwotę można wytargować w przypadku droższych wersji Octavii. Jednak samochody są droższe, stąd jej procentowy udział w cenie będzie mniejszy niż w przypadku wersji Classic. Upust kosztującej od 67 tys. 300 do 92 tys. 600 zł. wersji Ambiente wynosi 12,5 tys. zł. W stosunku natomiast do wersji Elegance (cena katalogowa od 75 tys. 100 zł do 100 tys. 400 zł) – 13,5 tys. zł.

Warto zwrócić uwagę, że Skoda proponuje swoim klientom atrakcyjny program kredytowania zakupu auta. Ale trzeba pamiętać, że korzystając z pakietu kredytowego, kwota upustu zostanie prawdopodobnie zmniejszona.

Chevrolet Captiva

Chevrolet

W przypadku samochodów tej marki jeszcze bardziej agresywnie możemy dopominać się o upust. W salonach dealerów można bowiem znaleźć nawet modele z 2007 roku. W przypadku tych właśnie aut możemy liczyć na naprawdę atrakcyjne obniżki cen.

I tak najmniejszy i najbardziej ekonomiczny model Spark możemy nabyć z rabatem 5 tys. zł. co – w przypadku najtańszego auta z silnikiem 0,8 6 V i z pakietem wyposażenia Direct – stanowi około 17 proc. ceny katalogowej tego samego auta z rocznika 2008. Nieco większe Aveo w wersji cztero- i pięciodrzwiowej może być tańsze o 7 tys. W przypadku modelu z silnikiem 1,2 8 V i wyposażeniem w wersji Direct upust liczony w stosunku do ceny modelu z rocznika 2008 wyniesie (w ujęciu procentowym) ponad 20 proc.

Wyprodukowane w 2007 roku Lacetti można nabyć w cenie o ponad 11 tys. niższej od katalogowej, a najbardziej luksusowe Epica i Captiva od 12 do 15 tys. zł taniej, niż przewiduje cennik. Stosunkowo wysokie ceny katalogowe tych aut jednak sprawiają, że w ujęciu procentowym upust będzie mniejszy.

W przypadku samochodów wyprodukowanych w ubiegłym roku zniżki są mniej więcej o połowę niższe. W większości modeli wynoszą około 4 tys. zł. Jedynie Sparka można kupić tylko o 2 tys. 750 zł taniej. Natomiast dla najdroższych modeli (Lacetti i Captiva) upust może sięgnąć 7 tys. zł.

Warto jednak pamiętać, że wyprzedaż rocznika 2007 może być jedynie chwytem marketingowym producenta. U większości dealerów aut takich po prostu już nie ma. Choć – jeśli ktoś ma na to czas – warto poszukać ich na przykład na prowincji.

Renault

Kwota upustu na samochody tego francuskiego producenta rośnie wraz z ceną katalogową. Ale ponieważ jest to zazwyczaj zniżka kwotowa w ramach tego samego modelu, bardziej opłaca się kupno słabiej wyposażonej wersji. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI