Wyrabiamy kartę płatniczą
Przybliżony czas oczekiwania na wydanie karty płatniczej od momentu założenia konta w Polsce to 14 dni roboczych. Czy można to przyspieszyć?
Osoby, które mają za sobą proces wyrabiania karty płatniczej, kredytowej, debetowej itp., dobrze wiedzą, że to nie takie proste zadanie jakby się wydawało. Czas oczekiwania jest długi, a sama formalność mało wygodna. Czy obecnie funkcjonujący system da się usprawnić, a procedury, którym musi poddać się klient banku uczynić bardziej komfortowymi? Tak, rewolucja jest możliwa!
Z badania* przeprowadzonego na przełomie stycznia i lutego 2012 roku, na próbie 20 kluczowych banków działających na terenie Polski wynika, że polscy konsumenci, którzy zakładają konto w banku, na swoją kartę muszą czekać średnio około dwóch tygodni. Na proces wyrobienia karty składa się po pierwsze produkcja, która średnio trwa ok. 4 dni i odbywa się poza danym bankiem. Po drugie, czas dostarczenia przesyłki – nawet do 10 dni, który to z kolei uzależniony jest głównie od działania operatora pocztowego.
Jak wynika z badania*, tylko dwie instytucje bankowe na 20, w których pytano o czas oczekiwania na kartę, oferują możliwość wyrobienia i aktywowania jej w chwili podpisania umowy z klientem. W jednym ze wspomnianych banków kartę można otrzymać na miejscu, jednak nie zawiera ona danych osobowych posiadacza konta, w drugim zaś jest to karta całkowicie spersonalizowana.
W większości badanych przypadków, sposób realizacji procesu wyrabiania kart bankowych nie jest dostosowany do dostępnych na rynku nowoczesnych narzędzi. Na co dzień sytuacja, w której po założeniu konta nie możemy skorzystać z bankowych usług tuż po wyjściu z placówki, nie do końca odpowiada współczesnym normom. Dodatkowo potęguje się w okolicznościach takich jak, zgubienie dokumentów bądź kradzież. Wymagania, otoczonych nowoczesnymi technologiami konsumentów, stale wzrastają. Pora, aby banki dostosowały się do potrzeb swoich klientów.
Instant issuing – nadchodzi rewolucja
Instant issuing nie tylko upraszcza procesy biurokratyczne, za którymi nikt nie przepada, ale także znacznie usprawnia funkcjonowanie banku i gwarantuje wymierne korzyści dla instytucji dzięki możliwości natychmiastowego użycia karty po opuszczeniu banku przez klienta.
Nowoczesne technologie urządzeń, które oferuje Zebra Technologies zapewniają:
- sprawną realizację procesu wydawania kart
- podniesienie standardu obsługi klientów
- obniżenie kosztów banku
Urządzenia oferowane przez firmę Zebra Technologies umożliwiają bankom personalizację i kodowanie kart bezpośrednio w oddziałach. Klienci otrzymują tym samym możliwość nabycia spersonalizowanej karty „od ręki” podczas wizyty w placówce banku. Karta może zostać na miejscu aktywowana, a klient może od razu po wyjściu z banku udać się na zakupy.
Drukarki Zebry w połączeniu z kompatybilną aplikacją zdolne są do druku na żądnie takich dokumentów, jak karty kredytowe, debetowe, itp. Co istotne, drukarki podkreślają znaczenie bezpieczeństwa w drukowaniu, kodowaniu i wydawaniu kart płatniczych na całym świecie. Drukarki zawierają mechanizm blokujący, który zabezpiecza przed niepowołanym dostępem oraz system szyfrujący, który ma za zadanie chronić wszystkie poufne dane podczas transmisji. Urządzenia dostosowane są do kodowania kart inteligentnych z certyfikatem EMV Level 1.
Zebra Technologies dywersyfikując swoją ofertę, dąży do dostarczenia jak najbardziej przystępnych rozwiązań do wyspecjalizowanych czynności i tym samym spełnienia oczekiwań klientów i partnerów biznesowych.
Anna Laszczyk
Business Development Manager
Źródło: Ogilvy Public Relations Worldwide Poland
* Badanie przeprowadzone na próbie 20 kluczowych banków działających na terenie Polski.
Źródło: Zebra Technologies