Urodzinowa loteria Volkswagen Bank direct „BANKOWOŚĆ 10.0” – case study

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

volkswagen.bank.250xVolkswagen Bank direct istnieje na polskim rynku od kwietnia 2001 roku i jest częścią Volkswagen Bank Polska S.A. - polskiego oddziału międzynarodowego koncernu, którego głównym celem jest finansowanie samochodów z Grupy Volkswagena. Volkswagen Bank direct oferuje klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom usługi bankowości elektronicznej.

W kwietniu br., z okazji dziesięciolecia działalności, Volkswagen Bank direct zorganizował dla klientów wielką loterię, w której nagrodą główną był samochód – sportowy Volkswagen Scirocco.

Cel kampanii

Głównym celem loterii urodzinowej Volkswagen Bank direct „BANKOWOŚĆ 10.0” było uhonorowanie klientów Banku oraz premiowanie ich lojalności i aktywności. Kampania miała również za zadanie przybliżyć ofertę Banku potencjalnym nowym klientom.

Założenia kampanii

Loteria zorganizowana przez Volkswagen Bank direct zakładała zwrócenie uwagi klientów (obecnych i potencjalnych) na wieloletnią obecność instytucji na polskim rynku. Jednocześnie akcja miała stanowić niestandardowe podziękowanie klientom za lojalność wobec Banku.

Mechanizm kampanii

Aby wziąć udział w losowaniach wystarczyło posiadać konto osobiste Volkswagen Bank direct, dokonać trzech przelewów internetowych oraz trzech płatności kartą. Klienci, którzy spełnili te warunki, automatycznie kwalifikowali się do udziału w loterii i mieli szansę na wygranie atrakcyjnych nagród.

Mechanizm loterii premiował lojalność klientów. Za każdy rok „stażu” przyznawany był jeden tzw. Los Szczęścia. Korzystanie z innych usług i produktów Volkswagen Bank (lokata, kredyt) także zwiększało szansę na wygraną. Klienci, którzy postanowili otworzyć konto już w trakcie trwania loterii, też mogli wziąć w niej udział. Podczas loterii urodzinowej „BANKOWOŚĆ 10.0”, w okresie od czerwca do września, odbyły się 3 losowania wielu nagród. W ostatnim losowaniu można było wygrać nagrodę główną – sportowego Volkswagena Scirocco. Wcześniej klienci Banku mogli starać się o jedną ze 130 pozostałych nagród, m.in:

  • Kupony podarunkowe „Spełnij Marzenie” (10 sztuk)
  • Rowery miejskie Volkswagen, w wersji damskiej lub męskiej (10 sztuk)
  • Nowoczesne laptopy Sony VAIO (10 sztuk)
  • Nagrody pieniężne w wysokości 100 zł (100 sztuk)

Łączna wartość nagród sięgnęła 213 000 zł.

Wykorzystane narzędzia

Głównym kanałem komunikacji loterii urodzinowej Volkswagen Bank direct „BANKOWOŚĆ 10.0” był internet. Stworzono stronę internetową loterii, na której można było znaleźć aktualne informacje dotyczące przebiegu akcji oraz teaser z chwytliwym hasłem „Spójrz prawdzie w oczy! Minęło 10 lat, a Ty co masz na swoim koncie?”. Do każdego etapu loterii stworzono również narzędzia marketingu bezpośredniego, jak ulotki i plakaty eksponowane w Banku oraz wybranych punktach dealerskich. W komunikacji wykorzystano także wiadomości SMS, jako element marketingu one-to-one. Do udziału w loterii zachęcały także informacje w bankomatach Euronet i na potwierdzeniach transakcji.

Bardzo ważnym kanałem komunikacji był profil Volkswagen Bank direct w portalu społecznościowym Facebook. Użytkownicy mogli śledzić przebieg loterii i zadawać pytania organizatorom.

Dodatkowo kampanii towarzyszyły działania PR w prasie i na portalach internetowych.

Efekty kampanii

Skuteczna kampania informująca o loterii pozwoliła dotrzeć i zainteresować klientów akcją urodzinową i ofertą Banku.

Potwierdzają to wskaźniki, m.in. wzrost liczby wykonywanych przez klientów przelewów (ok. 10%) oraz płatności kartą (ok. 26%). Liczba klientów kwalifikujących się do wzięcia udziału w loterii rosła z każdym losowaniem, a wskaźnik odwiedzin strony internetowej wzrósł o blisko 20%.

Loteria cieszyła się dużym zainteresowaniem użytkowników Facebooka. W ramach tygodniowej promocji Bank 20-krotnie zwiększył pierwotną, początkową liczbę swoich fanów, osiągając niemal 3 000 użytkowników. Jak podaje magazyn Press, według wykonanej przez agencję QuestusPoint analizy, Volkswagen Bank Polska w trakcie trwania kampanii, odnotował największy przyrost fanów spośród wszystkich banków w Polsce.

Źródło: Multi Communications