7 lat IKO, i nowe usługi
W ciągu 7 lat użytkownicy IKO wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Pierwszy milion aktywnych aplikacji został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln.
Najpopularniejsza aplikacja bankowa
Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce.
– IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów. Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości.- podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych
IKO z asystentem głosowym
W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w aplikacji m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty.
Planowane są kolejne wdrożenia jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.
W najbliższych tygodniach zostanie też uruchomiony w IKO Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.
Nagrody i wyróżnienia
Wysoka popularność aplikacji IKO i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej dwa lata z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.
Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już prawie 500 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
W ubiegłym tygodniu zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” – o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.