300 tys. zarejestrowanych klientów, Apple i Google Pay oraz raty. Plany fintechu Twisto na 2020 r.
Z aplikacji i karty Twisto w Polsce i w Czechach korzysta dziś przeszło 140 tys. zarejestrowanych klientów – ponad 3,5 razy więcej niż w 2018 r. Uwzględniając płatności internetowe w formule „kup teraz, zapłać później”, fintech obsłużył ponad 1 mln klientów. Twisto zakłada, że w 2020 r. liczba zarejestrowanych użytkowników aplikacji sięgnie 300 tys., a w 2024 r. – 2,5 miliona. W pozyskaniu klientów pomogą ekspansja zagraniczna i rozwój oferty.
Czytaj także: Twisto: fintech wprowadza własną kartę płatniczą połączoną z aplikacją >>>
– Ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej jest dla nas kluczowa. W ciągu siedmiu lat udało nam się opracować produkt, który dziś do codziennych płatności wykorzystuje ponad 140 tys. użytkowników. Czas wprowadzić ekosystem oparty na bezpiecznym i inteligentnym kredytowaniu do innych krajów – mówi Michał Smida, CEO i założyciel Twisto.
– Rumunia to dla nas drugi po Polsce, najbardziej atrakcyjny rynek w regionie. Jesteśmy przekonani, że uda nam się powtórzyć sukces, który odnieśliśmy w 2019 r., oferując Polakom kartę i aplikację do codziennych płatności i pozyskując 50 tys. zarejestrowanych klientów w ciągu trzech miesięcy od debiutu – dodaje Michał Smida.
Aktywni klienci
Klienci Twisto są aktywni i korzystają z wszystkich funkcji aplikacji. Przeciętny użytkownik loguje się do aplikacji Twisto 9 razy w miesiącu i wykonuje miesięcznie 13 transakcji, wydając łącznie 300 EUR, przede wszystkim na jedzenie, podróże i rozrywkę. Użytkownicy Twisto średnio 4 razy w roku korzystają z opcji przesunięcia płatności na kolejny okres rozliczeniowy. Wkrótce klienci w Polsce będą mieli dostęp do nowych funkcjonalności, które umożliwią dokonywanie płatności mobilnych.
Czytaj także: Fintech Twisto wprowadził funkcję cashback w ponad 850 sklepach >>>
– Nie zapominamy o rozwoju produktu. Zgodnie z obietnicą, już w marcu klienci w Polsce będą mogli korzystać z Google Pay i wirtualnych kart, dzięki którym plastik nie będzie potrzebny. Niewiele później wdrożymy Apple Pay – mówi Michał Smida.
Do 2024 r. Twisto planuje całkowicie zrezygnować z wydawania kart plastikowych, przechodząc na płatności kartą wirtualną i zbliżeniowe z Apple Pay i Google Pay.
Raty w aplikacji
Już wkrótce użytkownicy aplikacji Twisto będą też mogli rozłożyć większy zakup na raty z pomocą kilku kliknięć.
– W tym roku będziemy wdrażać w Polsce nowoczesne produkty ratalne, tworząc w ten sposób zupełnie nowy model finansowania, w którym klient może korzystać z produktów kredytowych kiedy chce, decydując o tym przez aplikację, bez niepotrzebnych pośredników, formularzy i straty czasu – mówi Renata Salata, Chief Growth Officer w Twisto.
Raty od Twisto są już dostępne dla użytkowników w Czechach. Klienci mogą zapłacić w ten sposób za każdy zakup o wartości przekraczającej 3000 KCZ (ok. 500 zł), rozkładając go na raty od 3 do 12 miesięcy. Klient może podzielić dany zakup w dowolnym momencie w miesiącu. Koszt jest podawany w aplikacji (RRSO i kwota, którą trzeba będzie oddać). Twisto pracuje też nad ratami 0 proc., czyli modelu polegającym na podziale wydatku na raty bez żadnych kosztów dla klienta, w którym prowizję ma spłacić sklep. Takie rozwiązanie działa już w czeskim Smarty.cz. i zostanie wprowadzone również w Polsce.
Jak to działa?
Aby korzystać z karty Twisto należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się. Po otrzymaniu miesięcznego limitu można robić zakupy. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz ocenie jego zdolności kredytowej i może sięgać kilku tysięcy złotych. Aplikacja i karta są darmowe, bez względu na liczbę wykonanych transakcji. Poziom wykorzystania limitu i zestawienie wszystkich transakcji są widoczne w aplikacji w czasie rzeczywistym. Użytkownik dostaje także powiadomienie push po każdym zakupie i zestawienie wydatków na koniec dnia. Okres rozliczeniowy trwa od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Na początku kolejnego miesiąca użytkownik otrzymuje podsumowanie i dodatkowe 15 dni na uregulowanie należności. W tym czasie może zdecydować, czy spłaci całość wydatków nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów, czy przesunie płatności o następny miesiąc. Po spłacie całej sumy ponownie otrzymuje do wykorzystania bezpłatny limit kredytowy. Jeśli użytkownik zdecyduje się przesunąć płatność o kolejny miesiąc (maksymalnie do 90 proc. sumy wszystkich wydatków), limit do wykorzystania w następnym miesiącu zostanie pomniejszony o kwotę, która przesunął. Przesunięcie terminu płatności wiąże się z kosztem w wysokości 4,5 PLN za każde przesunięte 100 zł (45 zł za każdy 1000 zł).