2,5 mld zł sumy bilansowej Meritum Banku
Suma bilansowa Meritum Banku na koniec marca br. wynosiła blisko 2,5 mld zł. Wartość portfela kredytowego wzrosła w porównaniu z I kwartałem 2012 roku o 51 proc., zaś wynik na działalności bankowej - o 32 proc. W okresie pierwszych trzech miesięcy br. Bank rozwijał swoją ofertę wykorzystując przy jej tworzeniu potencjał zaawansowanych technologii.
Suma bilansowa Banku na koniec marca tego roku wynosiła 2,46 mld zł i była o 51 proc. wyższa niż rok temu. Wynik z działalności bankowej wyniósł 57,47 mln zł, co oznacza 32-proc. wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 roku.
Bank osiągnął dobre wyniki dzięki dynamicznemu wzrostowi portfela kredytowego, przy niskim wzroście kosztów działania. Na koniec marca br. wartość portfela kredytowego wynosiła 1,91 mld zł, o 51 proc. więcej przed rokiem. Meritum wzmocnił także swoją bazę kapitałową – współczynnik wypłacalności wzrósł z 12,7 proc. na koniec I kwartału 2012 roku do 13,8 proc. na koniec I kwartału tego roku.
Bank utrzymał koszty na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego – w ciągu roku wrosły one jedynie o 5 proc., do 24,68 mln zł. Przełożyło się to na spadek wskaźnika kosztów do dochodów o 11,1 pp., do poziomu 43 proc. Zysk netto na koniec I kwartału wyniósł 1,22 mln zł.
– Dynamicznie rozwijamy nasz biznes i równocześnie wyraźnie poprawiamy swoją efektywność. Fakt, że przy obecnej sytuacji makroekonomicznej i bardzo dużej konkurencji na rynku usług bankowych, odnotowujemy tak wysokie dynamiki wzrostu zarówno w przypadku wolumenu kredytów jak i wyniku na działalności bankowej, postrzegam za nasz ogromy sukces, tym bardziej, że udaje nam się równocześnie utrzymać niski poziom kosztów – mówi Piotr Urbańczyk, Prezes Zarządu Meritum Banku.
W tym roku Meritum Bank stawia przede wszystkim na rozwój oferty skierowanej do średniozamożnych klientów, w tym osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Koncentruje się na oferowaniu kont osobistych i kredytów gotówkowych oraz sprzedaży elastycznych pożyczek dla mikro i małych firm. Bank kładzie duży nacisk na efektywność działania. Dzięki wykorzystywaniu zaawansowanych technologii zapewnia klientom szybką i sprawną obsługę, oferując równocześnie rozwiązania konkurencyjne cenowo.
Meritum Bank rozwija również sieć swojej sprzedaży Na koniec I kwartału br. miał 157 placówek (wobec 130 rok wcześniej), z czego 141 stanowiły placówki partnerskie. W 2013 roku planuje uruchomienie 20 kolejnych placówek działających na zasadzie franczyzy.
Źródło: Meritum Bank