15-procentowy wzrost sprzedaży produktów LEGO na całym świecie w pierwszej połowie 2014 roku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

140905.lego.01.400xDwucyfrowy wzrost sprzedaży we wszystkich regionach przyniósł firmie w pierwszej połowie 2014 roku obrót w wysokości 11,504 mld koron duńskich. Przyczynił się do tego w znacznym stopniu sukces sprzedaży produktów z serii The LEGO® Movie inspirowanych pełnometrażowym filmem kinowym "LEGO Przygoda".

Najważniejsze dane finansowe z pierwszego półrocza:

  • Przychód w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł o 15 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, mierzony w walutach lokalnych (np. wyłączając wpływ różnic kursowych).
  • Przychód mierzony w koronach duńskich w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł o 11 procent tj. do poziomu 11,504 mld DDK wobec 10,408 mld DDK w tym samym okresie ubiegłego roku.
  • Zysk operacyjny (zysk przed zapłatą odsetek i podatku) w pierwszej połowie 2014 roku wyniósł 3,632 mld koron duńskich, co w porównaniu z 3,246 mld koron duńskich w pierwszej połowie roku 2013 daje 12-procentowy wzrost roku do roku.
  • Zysk netto wyniósł w pierwszej połowie 2014 roku 2,715 mld koron duńskich w porównaniu do 2,381 mld koron duńskich w pierwszej połowie 2013.
  • Przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej wyniosły 3,383 mld koron duńskich w porównaniu do 2,908 mld koron duńskich w pierwszej połowie 2013 roku.

Komentując wyniki finansowe Jørgen Vig Knudstorp, President and CEO Grupy LEGO mówi: – Przychód w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł ponad trzykrotnie w porównaniu do tego samego okresu w 2008 roku, czyli sześć lat temu. To bardzo satysfakcjonujący rezultat, który pokazuje znaczny wzrost w ostatnich latach pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej. Wyniki pierwszej połowy 2014 roku potwierdzają, że potrafimy tworzyć, wprowadzać na rynek i sprzedawać produkty LEGO®, które dzieci na całym świecie stawiają na szczycie listy swoich wymarzonych zabawek. Szczególnie cieszy nas, że nasze klasyczne serie takie, jak LEGO City, LEGO Creator, LEGO Technic i LEGO Star Wars™ nadal globalnie przynoszą znaczący wzrost sprzedaży.

140905.lego.02.400x

Sukces serii The LEGO® Movie przerósł oczekiwania

Znaczący wpływ na wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2014 roku miały produkty z serii The LEGO® Movie, inspirowane filmem „LEGO Przygoda”, które zostały wprowadzone na rynek równocześnie z premierą filmu w kinach na całym świecie, na początku 2014 roku.

– Jesteśmy zachwyceni przyjęciem produktów z serii The LEGO® Movie, które znacznie podniosły sprzedaż w pierwszej połowie 2014 roku – mówi John Goodwin, Executive Vice President and CFO. I dodaje: projekt The LEGO Movie oddaje hołd kreatywności, której potencjał drzemie w każdym z nas, a która stanowi podstawę wszystkich tworzonych przez nas produktów. Każdy zestaw LEGO musi zapewniać dzieciom wszechstronne zabawę, która rozwija ich kreatywność. To właśnie pragniemy dawać dzieciom na całym świecie.

Znaczny wzrost we wszystkich regionach

W pierwszej połowie 2014 roku Grupa LEGO odnotowała znaczący wzrost sprzedaży we wszystkich regionach.

– Sprzedaż detaliczna w Europie, obu Amerykach i w Azji wzrosła o dwucyfrowy wskaźnik procentowy. To bardzo satysfakcjonujący wynik, zwłaszcza na tle globalnego rynku zabawek, który odnotował powolny start w 2014 roku – mówi John Goodwin. I dodaje: jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić, czy całoroczne wyniki będą stanowić odzwierciedlenie obecnych rezultatów, jako że największa sprzedaż produktów LEGO ma miejsce w drugiej połowie roku, w ciągu kilku tygodni przed świętami Bożego Narodzenia. Olbrzymie powodzenie produktów z serii The LEGO® Movie miało pozytywny wpływ na pierwszą połowę 2014 roku i pozostaje nam obserwować jak sprzedaż tej kolekcji będzie się rozwijać w związku z niedawną premierą filmu na DVD.

Globalna obecność – sukces strategii

W Azji wzrost sprzedaży produktów LEGO był różny w zależności od rynku. Największy wzrost w regionie – o ponad 50 procent – odnotowano w Chinach. Wspiera to ambicje Grupy LEGO – dalszej globalizacji firmy i uczynienia rynku azjatyckiego znaczącym dla jej przyszłego rozwoju.

W kwietniu 2014 roku zamierzenia te umocniły dwa ważne wydarzenia: oficjalne rozpoczęcie budowy pierwszej fabryki LEGO w Chinach, w Jiaxing, oraz inauguracja nowego biura w Szanghaju – jednego z pięciu głównych biur Grupy LEGO na świecie.

– Rynek azjatycki ma ogromny potencjał. Wciąż się go uczymy i rozwijamy nasze możliwości w regionie. Fabryka i biuro podkreślają naszą ekspansję i silną, fizyczną obecność w tej części świata. Wraz z inną naszą główną siedzibą w Singapurze, nowe biuro w Szanghaju i nowa fabryka otwierają strategicznie ważne możliwości, pozwalając nam być bliżej klientów – zarówno dzieci, jak i rodziców – w Chinach i w całej Azji – mówi Bali Padda, Executive Vice President and COO.

Decyzja o otwarciu fabryki LEGO w Chinach to bezpośrednia konsekwencja ambicji Grupy LEGO, by linie produkcyjne były zlokalizowane blisko głównych rynków.- Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy bardzo szybko dostarczać produkty LEGO naszym sprzedawcom detalicznym, a przede wszystkim dzieciom na całym świecie, oferując naszym klientom i konsumentom obsługę na najwyższym poziomie. Taka strategia okazała się dla Grupy LEGO sukcesem i mamy nadzieję, że dalsza globalizacja firmy pozwoli nam dotrzeć do jeszcze większej liczby dzieci na całym świecie oferując im kreatywną zabawę produktami LEGO – mówi Bali Padda.

W pierwszej połowie 2014 roku Grupa LEGO zrealizowała także inne kluczowe cele – kamienie milowe – związane z tymi planami. W Europie, miały miejsce: dalsza rozbudowa fabryki w Czechach i otwarcie nowej fabryki w Nyiregyhazie na Węgrzech, w marcu br. Obok fabryki LEGO w Danii zakłady te są głównymi dostawcami produktów LEGO na rynek europejski.

W Meksyku, w czerwcu br. zakończono rozbudowę fabryki w Monterrey, która dostarcza produkty głównie na rynek amerykański. Wskutek powiększenia zakładu przewidziane jest utworzenie ponad tysiąca nowych miejsc pracy.

– Zainwestowaliśmy i nadal będziemy inwestować znaczące środki w dalszą globalizację firmy, która stanowi warunek, by móc w przyszłości nie tylko dostarczać dzieciom na całym świecie wspaniałej zabawy produktami LEGO, ale też budować wielokulturową organizację przyciągającą i rozwijającą utalentowanych ludzi z całego świata. Właśnie to pozwoli w przyszłości zapewnić Grupie LEGO dalszy sukces – mówi Jørgen Vig Knudstorp.

Źródło: LEGO