Znamy już ubezpieczycieli-laureatów Sollers Awards za wyróżniające się projekty cyfryzacji
Firma doceniła 5 projektów digitalizacji w kategoriach „Transformation”, „Operational excellence” i „Agility”.
− W ciągu 20 lat istnienia naszej firmy towarzyszyliśmy wielu projektom transformacyjnym w branży ubezpieczeniowej na całym świecie. Nagrodami Sollers Awards chcemy uhonorować ubezpieczycieli, którzy są motorem wyjątkowych innowacji i niezwykłych zmian − powiedział Marcin Pluta, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.
Zurich Germany doceniono za pionierskie osiągnięcia w dziedzinie transformacji cyfrowej. Firma była jednym z pierwszych dużych ubezpieczycieli w Niemczech, który zrozumiał, że chcąc dotrzymać kroku trendom i zmianom na rynku musi zmodernizować swój system centralny. Udowodnił, jak zmodernizowany core system pomaga ubezpieczycielowi podążać za nowymi modelami biznesowymi i łączyć się z cyfrowymi ekosystemami. Nagroda została przyjęta przez Dorothée Appel, CIO i CDO Zurich Germany.
− Chcielibyśmy podziękować za zaufanie oraz podkreślić, jak dumni jesteśmy mogąc wspierać Zurich w jego projektach cyfrowych od 2015 roku − podkreślił Michał Trochimczuk, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.
PZU, lider sektora ubezpieczeniowego w regionie CEE, jako jeden z pierwszych przekształcił się w nowoczesnego i innowacyjnego ubezpieczyciela, ustanawiając międzynarodowe standardy.
− Kompleksowa transformacja została przeprowadzona w bardzo zwinny sposób – zwrócił uwagę Grzegorz Podleśny, Partner w Sollers Consulting.
− Dwa czynniki sukcesu projektu to jasno określony cel i kryteria pomiaru efektywności. Biznes i IT ściśle ze sobą współpracowały. Transformacja biznesowa stała się fundamentem dalszego rozwoju i nowych możliwości − dodał.
Transformacja Beazley’a na rynku londyńskim wyznacza tempo dla branży, która pilnie potrzebuje zmian. Za sprawą szybkiej transformacji swojego systemu obsługi szkód, Beazley wysunął się na wiodącą pozycję cyfrowego lidera na rynku Lloyd’sa i rynkach londyńskich. Modernizacja obszaru zarządzania szkodami została przeprowadzona według reguł lean management, a jej zakres ściśle kontrolowany.
− Jest to tym bardziej imponujące, że sukces transformacji obszaru zarządzania szkodami w Beazley jest częścią większej, zwinnej zmiany wprowadzanej przez CIO, Bena Spencera − wyjaśnił Grzegorz Podleśny.
Beazley udowodnił, iż jest gotowy do przejścia na metodykę agile, będąc jednocześnie doskonałym przykładem, iż współpraca biznesu i IT tworzy wartość dodaną. Nagrodę w kategorii „Agile Claims Transformation in the UK” odebrał w imieniu firmy Ben Spencer, CIO.
Kolejny laureat, Generali Polska został uhonorowany za pierwszą zwinną transformację w Polsce. Nagrodę odebrał CIO, Piotr Bułka.
− W 2012 roku Generali przejęło część Groupamy i utworzyło nową spółkę. Bez wątpienia była to operacja typu greenfield, z wszelkimi jej szansami i ryzykiem − wyjaśnia Marcin Pluta.
Podejście agile i koncentracja na inicjatywach, przynoszących największą wartość, pozwoliły Generali osiągnąć korzyści biznesowe. Wiele zasad agile zostało zaczerpniętych z projektu i jest stosowanych w całej firmie.
Warta, polska spółka zależna Talanx, reprezentowana przez Agnieszkę Antol, Senior Head of the System Development and Maintenance, otrzymała nagrodę za najszybszą transformację obszaru szkód.
− Niesamowicie było obserwować wdrażanie metodyki agile w tak złożonej organizacji. Projekt miał bardzo dobry zwrot z inwestycji i doprowadził do dużego wzrostu wydajności − wyjaśniał Michał Trochimczuk.
Za wybitne osiągnięcie została także uznana transformacja biznesowa Axa Direct Japan. Konsekwentna realizacja projektu agile była wyjątkowa i wyznaczyła trendy rynkowe.
− Adaptacja metod agile jest nadal w stosunkowo wczesnej fazie wśród japońskich ubezpieczycieli i istnieją wyzwania, które należy przezwyciężyć. ADJ jest pod tym względem pionierem rynku, co wiąże się z wielkimi wyzwaniami, lecz równie dużą satysfakcją – ocenił Michał Trochimczuk. Nagrodę odebrali Yuji Futamura, Hideyo Shimojima i Genta Hatakeyama, starsi menadżerowie w AXA Direct Japan.
− Nagroda Sollers jest wyrazem uznania dla wyjątkowych osiągnięć naszych klientów. Sukces biznesowy naszych klientów jest dla nas szczególnie ważny i pod tym kątem chcemy być oceniani – komentował Marcin Pluta.
I dodał, że cyfryzacja to nie tylko wykorzystanie technologii i bycie pierwszym. To długotrwały proces, który wymaga wizji, eksperymentowania, ciągłego rozwoju i właściwych liderów.
− Pragniemy wspierać naszych klientów w ich wyzwaniach na drodze ku lepszej przyszłości cyfrowej przez kolejne 20 lat – podkreślił Marcin Pluta.