Zmiany w systemie powiadamiania ratunkowego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

komorka.150x26 sierpnia br. na konferencji w Lublinie odbyło się sprawdzenie Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego z Systemem Wspomagania Dowodzenia Policji. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opracowało ulepszony, zaawansowany technologicznie system obsługi zgłoszeń alarmowych, w tym m.in. numeru 112.

System będzie zintegrowany ze wszystkimi Wojewódzkimi Centrami Powiadamiania Ratunkowego, a wszystkie telefony będą przyjmowane w jednym miejscu. Dzięki temu operatorzy będą mogli szybciej wezwać na miejsce zgłaszanego zdarzenia odpowiednie służby. Osoba zgłaszająca ma prawo (zgodnie ze standardami UE) do porozumiewania się we własnym języku. Dlatego operatorzy będą przyjmowali zgłoszenia w językach urzędowych UE.

Po wywołaniu numeru 112 odpowiedź nastąpi w ciągu 10 sekund. Przygotowanych jest 17 obiektów, będących siedzibami centrów powiadamiania ratunkowego. Są one zlokalizowane w miastach wojewódzkich z wyjątkiem województwa mazowieckiego, gdzie oprócz Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie funkcjonować będzie drugie centrum w Radomiu.

Do systemu włączona została obsługa numeru alarmowego policji (997), której nie było w systemie powiadamiania ratunkowego, utworzonym w ustawie z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej. Policja zaraz po Państwowym Ratownictwie Medycznym przyjmuje największą liczbę zgłoszeń alarmowych, jak i interwencyjnych.

Źrodło: www.mswia.gov.pl