Zmiany w Domu Maklerskim PKO Banku Polskiego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.bp.02.250Z początkiem przyszłego roku stanowisko Dyrektora Zarządzającego Domem Maklerskim PKO Banku Polskiego obejmie Grzegorz Zawada. Jego głównymi zadaniami będzie wzmocnienie części instytucjonalnej, dalsza rozbudowa zespołu analiz oraz reorganizacja działalności w zakresie animacji rynku, usług pozyskiwania kapitału akcyjnego, doradztwa w obszarze fuzji i przejęć, a także kontynuacja modernizacji segmentu detalicznego. Celem zmian jest wzmocnienie pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

Grzegorz Zawada wcześniej pracował w londyńskich biurach banków Nomura, ABM Amro, HSBC oraz RBS. Do zespołu Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego dołączył w lutym tego roku. Do końca 2011 roku jako Zastępca Dyrektora kieruje pracami analityków. Obowiązki przejmie od Błażeja Borzyma, Dyrektora Zarządzającego Pionem Rynków w Banku, który jednocześnie nadzoruje DM.

Rozwój kompetencji analitycznych zespołu był początkiem zmian, które doprowadzić mają do wzmocnienia pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Zgodnie z zapowiedziami przygotowywane raporty i alerty zarówno w polskiej, jak i angielskiej wersji językowej zostały wzbogacone o serię produktów technicznych. W planach jest także dalsze zwiększenie liczby analizowych spółek do 60. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego rozwija także dzialalność „Corporate Access”. Pierwszym z tej serii było wydarzenie umożliwiające spotkanie spółek publicznych z sektora wydobywczego z inwestorami instytucjonalnymi. Kolejne, dla firm z różnych branż, planowane są na przyszły rok.

zawada.grzegorz.01.150x138– Praca w Domu Maklerskim PKO Banku Polskiego jest dla mnie przede wszystkim ogromnym wyzwaniem. Dostrzegam jego znaczny potencjał i wiem, jak dużo pracy jest jeszcze przede mną i przed całym zespołem. Wiem także, że biznes tworzą ludzie, każdy sukces jest pochodną pracy całego zespołu, właściwego jego doboru. Myślę, że aktualnie udało się taki skład skompletować. Wierzę, że dzięki naszym wysiłkom uda się skutecznie polepszyć wizerunek Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego oraz umocnić jego rynkową pozycję, która wciąż nie jest dla nas zadowalająca – podreśla Grzegorz Zawada.

Współpraca przy reorganizacji i wzmocnieniu segmentu instytucjonalnego będzie zadaniem Wojciecha Żelechowskiego, który w listopadzie objął stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Klientów Instytucjonalnych. Wcześniej zajmował stanowisko szefa maklerów w Wood and Company.

– W pierwszej kolejności planuję poszerzenie bazy produktowej, podniesienie jakości usług, pozyskanie nowych klientów, w tym także zagranicznych. Później również wejście z ofertą produktową na inne rynki w regionie – podkreśla Wojciech Żelechowski.

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego rozwija także doradztwo w procesach fuzji i przejęć, obejmujące m.in. wyszukiwanie aktywów do nabycia, wycenę przedsiębiorstwa, nadzorowanie procesu due dilligence, wsparcie przy pozyskiwaniu inwestorów finansowych lub branżowych oraz opracowanie modelu finansowego, asystę w rozliczeniu transakcji.

Najważniejsze w obszarze modernizacji segmentu detalicznego będzie wdrożenie na początku przyszłego roku nowego systemu transakcyjnego Supermakler+. Rosnący udział obrotów realizowanych przez klientów przez Internet sprawia, iż jakość i funkcjonalność platformy internetowej jest kluczowa dla dalszego rozwoju biznesu maklerskiego. Aktualnie nowy system testowany jest przez klientów.

Ponadto w ostatnim czasie DM PKO Banku Polskiego pozyskał najwięcej nowych rachunków spośród wszystkich domów maklerskich. Aktualnie prowadzi ich 140 tys.

Wzrósł także udział Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w obrotach na rynku wtórnym, który na koniec 3. kwartału wyniósł 6,4%, czyli o 73% wyżej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Wynik brutto Domu Maklerskiego po trzech kwartałach 2011 roku wyniósł 50,2 mln złotych, w tym za 3. kwartał 18,0 mln zł.

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego został w ostatnim czasie wyróżniony także przez Ministra Skarbu Państwa za zaangażowanie w program „Akcjonariatu Obywatelskiego”. W ramach akcji DM był współorganizatorem ogólnopolskich spotkań edukacyjnych w siedmiu miastach Polski.

W tym roku Dom Maklerski PKO Banku Polskiego obchodzi swoje 20-lecie. Jest jednym z pierwszych biur maklerskich w Polsce – swoją działalność prowadzi nieprzerwanie od 1991 roku.

Źródło: PKO Bank Polski