„Złote widelce” wręczone restauracjom w ramach akcji rekomendującej warszawską gastronomię „Warszawa od Kuchni”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

wip.logo.400x191"Złote widelce" trafiły do rąk laureatów. Podczas uroczystej gali wręczono statuetki przedstawicielom restauracji, docenionym w ramach akcji "Warszawa od kuchni. Wrócę tu ponownie!". "Złote widelce" to nagrody potwierdzające kunszt kulinarny serwowanych dań oraz klimat miejsc, składające się na to, iż goście chętnie wracają do nich ponownie. Akcja pod patronatem Prezydent Warszawy oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego promuje warszawską kuchnię.

Organizatorem akcji jest Warszawska Izba Przedsiębiorców przy współpracy z Klubem Integracji Europejskiej. Jej Prezes – Waldemar Piórek tak opisuje cele akcji: „Poprzez tę inicjatywę chcieliśmy zarekomendować najlepsze warszawskie restauracje, jednocześnie wytyczając kulinarny szlak stolicy oraz przedstawić gastronomię jako produkt turystyczny miasta”. „Restauracje były oceniane pod kątem serwowanych dań, jakości obsługi oraz klimatu lokalu, czyli wszystkiego tego, co składa się na to, iż Goście chcą wracać do restauracji ponownie” – dodaje.

Przedstawiciele najlepiej ocenionych restauracji spotkali się podczas gali w NOVA Maska, z dumą odebrali „Złote widelce” oraz zaprezentowali popisowe dania. Każda z nagrodzonych restauracji przygotowała przysmaki, w których się specjalizuje.

Swoją obecnością galę uświetnili Ambasador Turcji w Polsce – Yusuf Ziya Özcan, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki – Barbara Tekieli, Prezes Browarów Regionalnych Jakubiak – Marek Jakubiak, Mistrz Kulinarny – Robert Sowa oraz Prezes Klubu Integracji Europejskiej – Barbara Jończyk.

„Warszawa jest tak światowa, tak europejska i tak polska zarazem, jeśli chodzi o kuchnię” – od tych słów zaczęła Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. Podziękowała bardzo serdecznie Prezesowi WIP oraz tym wszystkim, którzy doprowadzili do III edycji akcji, która służy Warszawie. Barbara Tekieli zaznaczyła, iż „kuchnia jest tym co nas wyróżnia wśród Europejczyków. Kuchnia pojawia się wśród trzech najbardziej popularnych zapytań, kierowanych przez turystów przyjeżdzających do Warszawy”. Pogratulowała tym wszystkim, którzy zostali wyróżnieni i nagrodzeni oraz zachęciła do tego, by poziom warszawskich restauracji, był jeszcze wyższy.

Prezes Browarów Regionalnych tradycjami związanych z Rzeczpospolitą powiedział, iż jako polski przedsiębiorca z przyjemnością wspiera tego rodzaju inicjatywy, promujące kuchnię regionalną oraz kulturę polską. Dodał, iż poziom warszawskich restauracji oraz serwowanych przez nie dań poszedł bardzo w górę, a piwa prawdziwie polskie idealnie się z nimi komponują. Dziękował restauratorom za: wysiłek w imię dobrego smaku.

Dyrektor Tekieli, odnosząc się do tego wystąpienia powiedziała, że uważa podobnie, iż powinniśmy promować to co polskie i chwalić się tym co mamy najlepszego. Jako przykład podała wydany przez Stołeczne Biuro Turystyki folder „Warszawa a la carte”, wydany w kilku językach, również po japońsku. Ponieważ turyści przyjeżdzający do Warszawy, nie tylko szukają swoich kuchni, ale przede wszystkim szukają smaków Warszawy.

„W ramach akcji zależało nam zarówno na wypromowaniu już istniejących potraw warszawskich, ale także na wykreowaniu nowych, stających się wizytówką stolicy. Służył temu konkurs „Smak Warszawy” realizowany w ramach akcji „Warszawa od kuchni” na portalu „Wrząca kuchnia”, do którego uczestnicy zgłaszali przepisy oddające smak stolicy. Jury obradowało pod przewodnictwem Mistrza Kulinarnego, Pana Roberta Sowy” – powiedział Prezes Piórek.

Ambasador Turcji zaznaczył, iż jest bardzo dumny z uczestnictwa w Gali. Powiedział, że Warszawa jest miastem, w którym znajduje się wiele restauracji z różnych krajów i wyraził swoje zadowolenie, że w ramach akcji została doceniona również kuchnia turecka. Podkreślił, że ludzie w Polsce są wspaniali i jest szczęśliwy, że w tym roku obchodzimy 600-lecie przyjaźni polsko-tureckiej oraz zaprosił do udziału w obchodach tego wydarzenia.

Poniżej prezentujemy laureatów III edycji

  1. LOKANTA ul. Nowogrodzka 47 a
  2. SILK&SPICY ul. Żurawia 16/20
  3. TRATTORIA DA ANTONIO ul. Żurawia 16/20
  4. RESTAURACJA 99 ul. Jana Pawła II 23
  5. BAŁKAŃSKI KOCIOŁ ul. KEN 88
  6. DZIKI RYŻ (ŻOLIBORZ) Plac Inwalidów 10
  7. PATERA SUSHI BAR &RESTAURANT ul. Świętokrzyska 36
  8. BISTRO WARSZAWA ul. Jezuicka 1/3
  9. SUSHI ZUSHI ul. Żurawia 6/12
  10. JUNG & LECKER ul. Żurawia 14
  11. ŁAZIENKOWSKA 3 SPORT BAR & RESTAURANT ul. Łazienkowska 3
  12. ALEJE 3 Aleje Jerozolimskie 3
  13. WERANDA CAFE Podkowa Leśna ul. Jana Pawła II 3
  14. UJAZDOWSKA & WINIARNIA MOŁDAWSKA Aleje Ujazdowskie 6
  15. DZIKI RYŻ MOKOTÓW ul. Puławska 24 B
  16. PAPAYA ul. Foksal 16
  17. QUATTRO CANTI ul. Syta 120
  18. PORTUCALE ul. Merliniego 2A
  19. NA BRACKIEJ ul. Bracka 26
  20. SOWA I PRZYJACIELE ul. Gagarina 2
  21. STARY DOM ul. Puławska 104/106
  22. SAKANA ul. Moliera 4/6
  23. JACKS BAR & RESTAURANT Łomianki ul. Warszawska 71B
  24. PIZZERIA GAGA TRATTORIA
  25. HALKA RESTAURACJA PO POLSKU ul. Pańska 85

mała gastronomia

  1. WARBURGER ul. J. Dąbrowskiego 1
  2. SERGIO PIZZA ul. Grupy AK Północ 4
  3. WYŻSZY POZIOM ul. Merliniego 2

Organizatorem akcji jest Warszawska Izba Przedsiębiorców, przy współpracy z Klubem Integracji Europejskiej.

Nad akcją honorowy patronat objęli:  Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Partner Główny „Warszawa do kuchni”: Browary Regionalne Jakubiak, do których należą: Browar Ciechan, Browar Lwówek, Browar Bojanowo.

Partnerzy: Bank Pekao SA, BIG Infomonitor, Barilla, Nalewki Regionalne Majewski, Mittelbach, City Taxi, Gastro Magic Servise, KochamWode.pl.

Patronaty medialne: Telewizja TVP Warszawa, Dziennik Metro, Miesięcznik Stolica, Miesięcznik The Warsaw Voice, Magazyn VIP, Magazyn Przedsiębiorcy@eu, Portal Gastrowawa, Portal Wrząca kuchnia, Telewizja TV VIP, Czasopismo „Restauracja” (patronat branżowy), Czasopismo Hotelarz.

Źródło: Warszawska Izba Przedsiębiorców