Z Bankiem Millennium Dzień Dziecka dobrze skalkulowany
Wychodząc naprzeciw takim oczekiwaniom Bank Millennium oferuje swoim klientom możliwość założenia konta już od pierwszego dnia życia dziecka i potem sukcesywnego dopasowywania możliwości rachunku do zmieniających się potrzeb najmłodszych klientów. Konto 360° Junior to część nowej oferty Millennium 360°, łączącej bezpłatne konto z dostępem do zestawu spersonalizowanych usług w super-aplikacji mobilnej.
Z ofertą konta 360° Junior w Banku Millennium rodzice mogą powoli wprowadzać swoje dzieci w świat finansów już od najmłodszych lat. Na kolejnych etapach życia młodych ludzi, wraz ze zwiększaniem się ich potrzeb i wiedzy, usługa jest rozbudowywana o kolejne przydatne elementy. Na tym najwcześniejszym poziomie edukacji finansowej opiekunowie mają do dyspozycji przede wszystkim Konto Oszczędnościowe Profit, gdzie wspólnie z dziećmi mogą odkładać nawet drobne kwoty na realizację planów i spełnianie marzeń. Dostęp do zgromadzonych kwot mali użytkownicy mogą natomiast mieć już od 7. roku życia, gdy do tego rachunku mogą mieć wyrobioną kartę debetową oraz przyznany dostęp do aplikacji mobilnej.
Czytaj także: Wczesna edukacja finansowa pozwala radzić sobie z kryzysami w dorosłym życiu >>>
– „Czego Jaś się nie nauczy…” to dobrze znane przysłowie jest jak najbardziej adekwatne, gdy popatrzymy na kwestie dotyczące wiedzy o świecie finansów, zasadach nim rządzących i nabytych przyzwyczajeniach dotyczących wydawania pieniędzy. Na tym bardzo wczesnym etapie oferta Banku Millennium pozwala właśnie na takie wprowadzenie i przyzwyczajanie dzieci do rozsądnego podejścia do takich pojęć jak wartość pieniądza, oszczędzanie i bankowość. Z czasem nasza propozycja jest konsekwentnie rozszerzana, wraz z rozwojem świadomości i potrzeb młodych użytkowników – mówi Tomasz Pol, dyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej w Banku Millennium.
Specjalna wersja aplikacji mobilnej i karta płatnicza dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat
Dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat Bank Millennium przygotował specjalną wersję aplikacji mobilnej i kartę płatniczą, wyróżniające się atrakcyjny dla najmłodszych designem, który został zaprojektowany z ich udziałem. Co więcej, również język aplikacji został dostosowany do ich potrzeb, a podczas aktywacji rozpoznaje ona użytkownika i dostosowuje wersję do jego wieku. Dla użytkowników w tym wieku dostępna jest np. opcja Poproś o kieszonkowe, która umożliwia dziecku przesłanie do rodzica szybkiej prośby o przelew na konto. Wystarczy, że młody użytkownik wskaże kwotę i wybierze proponowany z listy cel lub wpisze własny. Lista celów i treść wiadomości powstały podczas wywiadów z użytkownikami. Prośba natychmiast pojawia się w formie powiadomienia w telefonie rodzica. Bezpośrednio z powiadomienia zapracowany rodzic może szybko przelać pieniądze na konto dziecka.
Zalety Konta 360° Junior
Do innych zalet Konta 360° Junior należą:
– 0 zł za prowadzenie konta osobistego, oszczędnościowego i za obsługę karty debetowej
– płatności zbliżeniowe telefonem (z systemem operacyjnym Android)
– płatności BLIK, w tym Przelew BLIK na telefon oraz płatności w Internecie
– skierowane do najmłodszych limity transakcyjne – 100 zł na płatności bezgotówkowe i 50 zł na gotówkowe
– możliwość tymczasowej blokady karty w aplikacji mobilnej przez dziecko i rodzica
– możliwość korzystania z nowych funkcji w aplikacji mobilnej, takich jak doładowanie telefonu czy zakup biletów komunikacji miejskiej i do kina- pełna kontrola rodzicielska w aplikacji mobilnej i serwisie internetowym Millenet
– sekcja Wydarzenia ze skierowanymi do najmłodszych komunikatami w aplikacji mobilnej.
W kolejnych latach, po ukończeniu 13. roku życia, aplikacja na telefonie dziecka automatycznie zmienia się na wersję skierowaną do odbiorców w wieku do 18 lat, z większą liczbą usług, a jednocześnie jego karta debetowa pozwoli na wykonywanie transakcji na większe kwoty. Po ukończeniu 18. roku życia, użytkownik może korzystać z pełnej wersji aplikacji mobilnej i pełnej oferty Banku Millennium.
Kompleksowe podejście Banku Millennium do rozwiązań bankowych dla dzieci
Kompleksowe podejście Banku Millennium do rozwiązań bankowych skierowanych także do młodszych użytkowników to wyraz filozofii skupiającej się na przekonaniu o konieczności przyzwyczajania dzieci do zagadnień finansowych już od najmłodszych lat. Wpisuje się ono w działania edukacyjne prowadzone od lat przez bankową Fundację, a potwierdzają je „Badania świadomości Polaków na temat potrzeby edukacji finansowej dzieci* zrealizowane na jej zlecenie. Uzyskane wyniki pokazały, jak istotna jest potrzeba edukacji finansowej oraz że upowszechnianie od najmłodszych lat właściwych zachowań w tym obszarze ma dla dzieci ogromne znaczenie.
– Sytuacje, w których umiejętności z zakresu finansów mogą się przydać, są bardzo powszechne, a ich niedostatki widać np. w niechęci dziecka do cierpliwego czekania na nagrodę oraz nieumiejętności skupienia uwagi na wykonywaniu często prostych zadań. Jak wynika z naszych badań, edukacja finansowa rozpoczęta już w wieku przedszkolnym ułatwia przechodzenie przez później napotykane sytuacje kryzysowe. Dlatego jesteśmy przekonani, że upowszechnianie wiedzy o kwestiach finansowych powinno zaczynać się jeszcze przed 7. rokiem życia dzieci – podkreśla Iwona Jarzębska, prezeska Fundacji Banku Millennium.
Edukacja finansowa
Badania pokazują też, że 65 proc. rodziców przedszkolaków uważa, iż im wcześniej rozpoczniemy edukację finansową dzieci, tym lepiej będą one radzić sobie w dorosłym życiu w sytuacjach kryzysu. Rodzice wyrażają chęć osobistego zaangażowania w nauczanie dzieci finansów, jednak blisko połowa badanych (47 proc.) oczekuje wsparcia w tym zakresie od instytucji państwowych i prywatnych, a 14 proc. rodziców wskazuje na instytucje finansowe (banki).
W ramach aktualnie obowiązującej promocji, po założeniu dziecku Konta 360° Junior w Millenecie lub aplikacji mobilnej do 30.06.2022 r. i spełnieniu wymaganych warunków można otrzymać aż 100 zł na eKarcie podarunkowej goodie.