Wzrasta świadomość usług assistance
Według badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zrealizowanego przez Nielsen na zlecenie Mondial Assistance, w ciągu ostatniego roku z assistance skorzystało blisko 1,8 mln osób. To wzrost o ponad 650 tys. osób w stosunku do 2013 r.
Coraz lepiej rozumiemy, czym są usługi assistance – odsetek badanych, którzy to deklarują wzrósł z 42 do 64 proc. Niezmiennie najczęściej usługi assistance są identyfikowane jako wsparcie samochodowe. W badaniu, podobnie jak w 2014 r., odpowiedziało tak 37 proc. pytanych. 30 proc. osób kojarzy tę usługę jako rodzaj ubezpieczenia. Wzrost świadomości Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance, tłumaczy m.in. intensyfikacją przekazu medialnego generowanego przez rynek finansowy na promocję swoich usług i przy okazji również assistance.
Typowy, statystyczny posiadacz usług assistance to mężczyzna (57 proc.), z wykształceniem wyższym (42 proc.), mieszkający w jednym z największych miast (40 proc.). Usługa staje się coraz popularniejsza wśród młodych osób – w porównaniu z rokiem 2013 z 10 do 17 proc. wzrosła liczba osób poniżej 30 lat posiadających assistance.
Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń