Wyniki finansowe BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń po I półroczu 2016 roku
BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń w I połowie bieżącego roku osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe - wzrost zysku o 64% r/r oraz wyniku technicznego o 85% r/r. Spółki konsekwentnie budują portfel ubezpieczeń ochronnych, gdzie odnotowały zarówno w spółce majątkowej, jak i życiowej 3% wzrost składki w stosunku do pierwszego półrocza 2015.
W szczególności rozwijają sprzedaż produktów niepowiązanych z ofertą kredytową banku, która przyniosła w pierwszych sześciu miesiącach tego roku składkę o 28% wyższą r/r. W tym samym czasie do klientów trafiło ponad 20 mln zł z tytułu świadczeń i odszkodowań z ubezpieczeń ochronnych.
Jedynie niższa sprzedaż programu inwestycyjnego In Plus opartego o UFK, przyczyniła się do spadku składki w spółce życiowej w stosunku do 2015 roku.
Zgodnie z naszymi założeniami wspólnie z Bankiem Zachodnim WBK rozwijamy sprzedaż ubezpieczeń niepowiązanych z bankową ofertą kredytową. Chcemy, by klienci mogli w wygodny dla siebie sposób w jednym miejscu korzystać z pełnej oferty finansowej, w tym z atrakcyjnej palety ubezpieczeń przede wszystkim ochronnych, zarówno na życie i majątkowych. Taki cel realizujemy zarówno w segmencie klienta indywidualnego, jak i klienta MŚP – komentuje Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń.
Flagowym ubezpieczeniem majątkowym dla klientów indywidualnych pozostaje ubezpieczenie mieszkaniowe Locum. Sprzedaż tego ubezpieczenia w pierwszym półroczu 2016 zwiększyła się o 27% w stosunku do analogicznego okresu 2015. Bardzo dobrze rozwija się także sprzedaż ubezpieczenia majątkowego dla mikrofirm i MSP – Partner w Biznesie, którego średnia miesięczna sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 600 polis.
Poza placówkami banku intensywnie rozwija się sprzedaż ubezpieczeń w bankowych kanałach zdalnych – telefon, Internet, Mobile. Tutaj spółki osiągnęły 40% wzrost biznesu w stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku. Dostępność produktów w Internecie i Mobilu będzie sukcesywnie poszerzana.
Spółki cały czas ulepszają ofertę produktową. Wśród nowości pojawiło się ubezpieczenie Bezpieczny Limit – ochrona do limitu kredytowego w koncie. W kwietniu wystartowała także sprzedaż kolejnego ubezpieczenia majątkowego dla segmentu małych i średnich firm – Partner w Biznesie Plus.
Niezmiennie BZ WBK-Aviva TU pracują nad wysoką jakością obsługi klientów, szczególnie w zakresie terminów wypłaty świadczeń. W I półroczu 2016 r. 30% wypłaconych odszkodowań z tytułu ubezpieczenia domów i mieszkań zrealizowana była w ciągu 4 dni w tzw. uproszczonej ścieżce likwidacji, tj. bez konieczności udokumentowania zgłoszonego roszczenia. Potwierdzeniem wysokich standardów obsługi jest otrzymany przez Spółki w kwietniu br., już po raz szósty z rzędu, certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi.
Źródło: BZ WBK-Aviva