Wszystko o ustalaniu cen usług i produktów w firmie

Wszystko o ustalaniu cen usług i produktów w firmie
Fot. stock.adobe.com/mydayphoto
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Co to znaczy odpowiedni zysk, koszt własny sprzedanych produktów i jakie są metody kalkulacji cen? - na stronach Akademii Przedsiębiorcy piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Jak ustalić cenę swojego produktu lub usługi, aby nie stracić, ale zarobić? – na to zasadnicze pytanie odpowiadają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Piszą oni także o tym, czym się kierować przy wycenie produktów gotowych, o koszcie własnym sprzedanych towarów – co to jest i jak go policzyć, także o tym, co to jest marża i jakiej powinna być wysokości oraz jakie są metody wyceny wyrobów gotowych?

Co robi konkurencja?

Eksperci Akademii Przedsiębiorcy uważają, że jeżeli uwzględni się kilka czynników to cena produktu właściwie ustali się automatycznie.

Wyjaśniają co zasadniczo powinna uwzględniać cena produktu. Zwracają uwagę, że często trzeba spoglądać na to, co oferuje konkurencja i za ile.

Piszą, że w niektórych sektorach gospodarki cenę produktu można dowolnie kształtować.

Utrzymać płynność finansową

Ważne też są koszty sprzedaży, jeśli firma sama zajmuje się sprzedażą swoich produktów.

Z artykułu „Jaka powinna być właściwa wycena produktu?” dowiadujemy się również jak ustalić swoją marżę i co zrobić, aby zapewniała ona firmie zachowanie płynności finansowej. 

Najważniejsza rada – to nieustalanie cen w oderwaniu od kosztów i cen konkurencji.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB