Wiosenne odświeżenie szafy

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

zestawienie.wykres.01.400x267Burberry, Louis Vuitton, Tiffany - nie ma chyba osoby, która nie znałaby tych marek. Beżowy trencz z kraciastą podszewką, kultowy kuferek z monogramem czy klasyczny pierścionek z brylantem, mimo upływających lat, nadal stanowią obiekt pożądania. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że inwestując w dobra luksusowe, można także całkiem nieźle zarobić.

Mimo trwającego kryzysu, branża dóbr luksusowych ma się całkiem dobrze. Jak wynika z danych opublikowanych przez koncern LVMH, skupiający takie marki jak Louis Vuitton, Christian Dior czy Moët & Chandon, dynamika sprzedaży dóbr luksusowych z rodziny francuskiego giganta wzrosła w ostatnim roku o 4%. Lepsze od prognozowanych wyniki odnotował również jeden z najsłynniejszych producentów okryć wierzchnich, brytyjska firma Burberry oraz amerykański jubiler, sprzedający biżuterię zamkniętą w seledynowych pudełeczkach, Tiffany & Co. A to dopiero początek. Zdaniem ekonomistów, do 2025 roku rynek dóbr luksusowych osiągnie wartość nawet pięć razy większą niż w 1995 roku. Nic w tym dziwnego skoro już teraz popyt na towary powszechnie uznawane za luksusowe rośnie aż trzy razy szybciej niż światowa gospodarka.

Do tego, że zakup produktów sygnowanych rozpoznawanym na całym świecie logo, jest inwestycją samą w sobie, nie trzeba nikogo przekonywać. Co ciekawe, stosunkowo niewielka liczba osób zdaje sobie jednak sprawę, że inwestując w akcje firm z segmentu dóbr luksusowych, można także całkiem nieźle zarobić. Korzystając z nowoczesnych platform inwestycyjnych, dostęp do akcji największych spółek notowanych zarówno na europejskich, jak i amerykańskich giełdach, możliwy jest w zasadzie na wyciągnięcie ręki. Wraz z nadejściem wiosny warto więc pomyśleć o nowoczesnym sposobie inwestowania w dobra luksusowe, który tym razem nie skończy się małżeńską kłótnią, a wpłynie na powiększenie naszego portfela inwestycyjnego o kolejne aktywa. W końcu, kto nie chciałby poczuć się współwłaścicielem chociaż jednej z legendarnych marek, której historia pobudza wyobraźnie milionów ludzi na całym świecie i od pokoleń stanowi niekończące się źródło inspiracji?

Źródło: Saxo Bank Polska